PDA

Vis full versjon : Tullerusk drivstoffmåler



Alan_f
12/08/11, 13:40
Har en 90' 745GLT med tankmåler som lever sitt eget liv. Når man starter kan den vise full tank eller helt tomt. Mens man kjører kan den finne på å enten pendle frem og tilbake eller legge seg litt her og der. Merka at den også reagerer på pådrag, men den er også tullete hvis jeg kjører i nedoverbakker.

Noen som har peiling på om det kan være selve instrumentet/kontaktfeil, eller om det er noe bak i tanken som er gåen? :S

gull pilen
12/08/11, 14:03
Har en 90' 745GLT med tankmåler som lever sitt eget liv. Når man starter kan den vise full tank eller helt tomt. Mens man kjører kan den finne på å enten pendle frem og tilbake eller legge seg litt her og der. Merka at den også reagerer på pådrag, men den er også tullete hvis jeg kjører i nedoverbakker.

Noen som har peiling på om det kan være selve instrumentet/kontaktfeil, eller om det er noe bak i tanken som er gåen? :S

kan være begge deler faktisk...:confused:

Mattii5
12/08/11, 19:14
Har en 90' 745GLT med tankmåler som lever sitt eget liv. Når man starter kan den vise full tank eller helt tomt. Mens man kjører kan den finne på å enten pendle frem og tilbake eller legge seg litt her og der. Merka at den også reagerer på pådrag, men den er også tullete hvis jeg kjører i nedoverbakker.

Noen som har peiling på om det kan være selve instrumentet/kontaktfeil, eller om det er noe bak i tanken som er gåen? :S

Vanlig feil på Volvo er at armaturen bak i tanken er ødelagt. Det beste du kan gjøre er å ta armaturen fra en volvo 740/940 som er gått så lite som mulig. Da har du tankmåler så lenge du har bilen ;)

Wrasko
12/08/11, 19:23
Er det ikke og snakk om at feilen kommer på en kondensator eller no på armaturet? Sånn at den ikke har jevn strøm, men svinger ved spenningsøkning?

(har sånn på bilen jeg låner av thomasd)