PDA

Vis full versjon : Gule Koni, for myk?

Larsgunnar
12/08/11, 12:42
Hei!
Kjøpte for en måneds tid siden to Gule Koni framdempere.
Justerte dem på det stiveste, men jeg synes fortsatt bilen er like myk forran som den var?

Har hørt rykter om at det stiveste hakket på de røde er det samme som det mykeste på de gule?

Skal demperene være sånn, eller skal jeg bare kjøpe gule med en gang?

Mvh. Lars Gunnar

gull pilen
12/08/11, 13:39
Hei!
Kjøpte for en måneds tid siden to Røde Koni framdempere.
Justerte dem på det stiveste, men jeg synes fortsatt bilen er like myk forran som den var?

Har hørt rykter om at det stiveste hakket på de røde er det samme som det mykeste på de gule?

Skal demperene være sånn, eller skal jeg bare kjøpe gule med en gang?

Mvh. Lars Gunnar

om du har planer om å få bilen litt lav burde du kjøpe korte bilstein cs dempere.. koster litt men er 10års garanti på bilstein og da...
finner disse på www.pedersens-racing.no ;)

Morgis
12/08/11, 14:18
gule koni er hvertfall ikke å anbefale. Garantert mye mer kjøreopplevelse i en sprettball, enn i en volvo med gule koni.
Bilstein er bedre dempere på alle områder. Bilstein sport er fin for de fleste

Larsgunnar
12/08/11, 14:35
Bilstein er jo også et alternativ. :)
Så Bilstein Sport vil bli stivt nok? Må vel ikke ha Clubsport selvom jeg har senket 35mm?

gull pilen
12/08/11, 14:39
Bilstein er jo også et alternativ. :)
Så Bilstein Sport vil bli stivt nok? Må vel ikke ha Clubsport selvom jeg har senket 35mm?

jeg tenkte i hovedsak hvis du hadde planer om å få den enda lavere.. gammel volvo blir jo ikke lav om man setter på senkesett...:rolleyes:

Larsgunnar
12/08/11, 14:41
Ble da litt lavere. :rolleyes:
Lav nok i mine øyne, gidder ikke skamsenke. :p
Men det vil ikke bli noen problemer med at Sport demperene er lengre enn Clubsport?

Turbo_K
12/08/11, 14:43
Skjønner ikke helt dette...

Hadde en gang røde Koni på en 240, justerte dem på det nest stiveste, og bilen ble helt stokk stiv. Justerte dem på det nest mykeste, og syntes bilen fremdeles var ganske stiv å kjøre.

Brukte dem senere både på vei og på bane, og syntes de fungerte helt utmerket. Tok en støtdempertest etter fem år, og hadde fremdeles topp funksjon på alle fire.

gull pilen
12/08/11, 14:50
Ble da litt lavere. :rolleyes:
Lav nok i mine øyne, gidder ikke skamsenke. :p
Men det vil ikke bli noen problemer med at Sport demperene er lengre enn Clubsport?

forskjell på skamsenk og bare få "rett" utseende;)

Larsgunnar
12/08/11, 14:53
Den lille fjerten jeg er på under 60 kilo, som setter seg på panseret, og fronten synker like mye som den gjorde med originale dempere. :p

Hehe, synes det ser helt greit ut nå. :)

Vegardb92
12/08/11, 16:05
Skal vel egentlig ikke merke at du har stive dempere ved å sette deg på panseret, har mer med fjærene å gjøre det, dempere skal liksom dempe slag, har 0 med høyde og sånt å gjøre..

Og hvis du vil ha den enda stivere kan du jo sette på ett grovere stabstag.

Ola Moen
12/08/11, 16:15
Jeg har brukt både gule og røde koni. Jeg foretrekker faktisk de røde:) De gule blir altfor harde, og bilen sprekker opp i karosseriet. syns godt mellom innerskjerm og torpedoveggen.
fjærbeinstårnet begynner å bule oppover etter en tid. Der jeg er fra, er det mye dårlig vei, men det gjelder nok andre steder i landet også. Bak syns jeg også at røde koni sport fungerer bedre enn gule. med de gule, så hopper man igjennom svingene på ujevn vei, og mister totalt veigrep. de røde, på det slappeste, er akkurat passe, og fortsatt mye stivere enn andre typer gassdempere. har hatt mine røde koni siden 2003 nå, og de fungerer like godt:) de bærer preg av tidens tann, men funksjon er det ingenting å si på:)

Larsgunnar
12/08/11, 23:14
Har riktignok ikke kjørt med bilen, så jeg skal ikke uttale meg om hvordan den er på veien.
Skal skrive et innlegg her til vinteren en gang, når bilen blir dratt ut på prøveskilt. :p

jollemkay
13/08/11, 11:11
Jeg tror folk må lese litt mer om harmoniske svingninger og dempede svingninger.

142senja
14/08/11, 11:08
bilstein er jo nummer 1..
men røde koni er nummer 2..
sånn erfaring så er røde mye mer behagelige å kjøre med enn gule koni. som alle andre har skrevet før meg :P

Larsgunnar
14/08/11, 13:49
Blir røde Koni forran til å begynne med, og Bilstein Sport eller Clubsport bak. :)

142senja
14/08/11, 13:56
sett å vuderer røde koni foran å bak

Daruu
14/08/11, 14:02
Hvor får man tak i røde koni da? og pris på de vs gule?

Larsgunnar
14/08/11, 14:14
Jeg kjøpte mine brukt. Var ikke kjørt så veldig langt med. Betalte 800 for begge.
Nypris vet jeg ikke.

Kim74OTic
14/08/11, 14:27
jeg har Bilstein Sprint dempere forran. og bilen min er like stiv forran nå med disse demperne og ukappede senkefjører, som den var før med org. dempere og 2 ringer kappet på senkefjører:p
Så er å anbefale :)