PDA

Vis full versjon : Volvo glt til 4x4



rd900
11/08/11, 23:29
Hei! vurderer og kjøpe meg en volvo glt som er framhjulsdreven, hvordan er det og bygge den om til 4x4? hva er det som må byttes/skaffes girkasse, mellomaksling, kardang og bakaksling? hva kommer prisen på sånn ca? trenger jo ikke noe splitters nytt. Kan jeg ta deler fra volvo v70 eller xc70?

mvh Phillip

julen
12/08/11, 12:14
du kan bruke fra v70 ja:) er litt jobb dette ja, regner med du tenker å gjøre alt selv ellers blir det svindyrt.
litt av det du trenger:
komplett bakstilling med tanker å bensinpumper osv, eksos fra awd(fremdeln må du vel sveiseom litt siden du har glt), travers, girkasse, vinkeldrev, akslinger fram, mellomaksling, viskosekobling, konsoler for innsveising i bakenden.
tror ikke jeg har glemt så mye i farta.
hvis dette er av interesse kan du sende meg en PM, harALT du trenger bortsett fra viskose å vinkeldrev. dette går billig som pakke!

brynna
12/08/11, 22:49
Kjøp deg en 4x4 xc 70. Blir nok mye billigere.

Er du ute etter utfordringen håper jeg du lykkes med det. Hold forumet informert:)

Folkvord
15/08/11, 15:30
er som brynna sier, billigere og kjøpe ferdig, men som eg synst og mangen andre så er det utfordringa og tanken på at du har gjort det selv som gjer det spennende og verdt det;-) er så mangen som sier at alt er billigt og enklest og kjøpe ferdigt, men da går du og bare betaler så er det bare tut og kjør, g det blir du fort lei kansje, slik som eg liker og ha noe og dille med og prøve og få litt erfaring med tign sjøl, synst det er gøy og spennende:D