PDA

Vis full versjon : Motor dabber av etter bremsing på giret



muummi
11/08/11, 09:51
Hvis jeg bremser på giret når jeg kjører ned nedoverbakker, så merker jeg at når jeg har kommet ned og skal begynne å gi gass igjen så dabber motoren av i 1-1,5 sek før den kommer igjen. Noen som vet hva dette kan skyldes?

Sagen
19/08/11, 08:06
Kan være tennplugene som soter igjen, og/eller at tenninga skulle vært juster - om den ikke er selvjusterende. Lenge siden su bytta tennplugger?

muummi
19/08/11, 11:26
Kan være tennplugene som soter igjen, og/eller at tenninga skulle vært juster - om den ikke er selvjusterende. Lenge siden su bytta tennplugger?

Nei er bare et par mnd siden jeg bytta.

Sagen
24/08/11, 11:06
Leser at motoren bruker olje også.. Det kan være at oljetettingene/ringene på stemplene slipper igjennom litt olje når du henger på giret, og gjør at pluggene blir veldig våte/soter igjen.

muummi
24/08/11, 13:20
Leser at motoren bruker olje også.. Det kan være at oljetettingene/ringene på stemplene slipper igjennom litt olje når du henger på giret, og gjør at pluggene blir veldig våte/soter igjen.

Oki akkurat:) Er dette noe som er dyrt/vanskelig å skifte selv eller?

Sagen
25/08/11, 09:50
Om du har litt greie på å skru motor er det ikke noe problem. Pris veit jeg ikke noe om, ei heller om du eventuelt må noen spesial verktøy. En kompresjonstest vil kanskje avdekke om du har slitne stempelringer. Tra du av oljepåfyllingslokket, så kan du kjenne om det "blåser" mye fra toppen. Gjør det det, så kan det være slitte ventiler/ventiltettinger.

Vatnehol
02/10/11, 23:30
dette kan godt være lamdasonde og.