PDA

Vis full versjon : Alarmfeil 855 T5 1995.



Daniel V
11/08/11, 01:36
Det som er problemet er kort og godt at alarmen er helt død. Sentrallåsen virker fint, men det blinker ikke i blinklysene når bilen låses/låses opp. Det er heller ingen aktivitet i alarmen. Dioden på dashen blinker ikke, og alarmen reagerer heller ikke når man provoserer frem en utløsning. Kort sagt er alt dødt.

Alarmen sluttet å virke i Mars i følge forrige eier, men grunnet sykdom og operasjon har han ikke fått sett på det. Sist jeg sjekket var sikringen hel.

Noen som vet om noen typiske ting som pleier å skje med disse alarmene? Vil gjerne ha den opp å gå igjen slik at forsikringspremien synker litt igjen. Måtte jo si ifra at alarmen ikke virker.

Tore
11/08/11, 11:44
...alarmen reagerer heller ikke når man provoserer frem en utløsning.

:eek: Ser i en annen tråd at du er usikker på bilens kjønn og derfor kaller den Otto-Marie (http://forum.vccn.no/showpost.php?p=399760&postcount=740)... Siden du ikke vet kjønn kan det jo være vanskelig å vite hvilket stimuli du trenger å benytte for å få frem denne utløsningen?




Noen som vet om noen typiske ting som pleier å skje med disse alarmene?

Generelt for gammel elektronikk er loddinger og uttørka kondensatorer. Det siste pleier ikke være så typisk på biler tross alt; problemet er jo kjent og man velger komponenter som tåler bruken. Kan også være noen dårlig kontakt? Prøvd å ta ut og inn alarmmodulen?



Vil gjerne ha den opp å gå igjen slik at forsikringspremien synker litt igjen. Måtte jo si ifra at alarmen ikke virker.
Smartass :p

Daniel V
11/08/11, 13:39
:eek: Ser i en annen tråd at du er usikker på bilens kjønn og derfor kaller den Otto-Marie (http://forum.vccn.no/showpost.php?p=399760&postcount=740)... Siden du ikke vet kjønn kan det jo være vanskelig å vite hvilket stimuli du trenger å benytte for å få frem denne utløsningen?




Generelt for gammel elektronikk er loddinger og uttørka kondensatorer. Det siste pleier ikke være så typisk på biler tross alt; problemet er jo kjent og man velger komponenter som tåler bruken. Kan også være noen dårlig kontakt? Prøvd å ta ut og inn alarmmodulen?



Smartass :p


Hehehe.. Det tar alltid av i trådene til mrstfu :p

Får vel bare begynne i en ende å jobbe meg gjennom da, selvom jeg ikke aner hvor alarmmodulen sitter på 850.

Smartass ja, hehe. Når bilen står regga med alarm hos forsikringsselskapet, og denne blir stjålet og alarmen ikke virker, hva skjer da? Jo, ingen erstatning :)

Lightyear
13/08/11, 02:24
Når bilen står regga med alarm hos forsikringsselskapet, og denne blir stjålet og alarmen ikke virker, hva skjer da? Jo, ingen erstatning :)

Blir vel bare en avkorting på erstatningssummen, og den gjør de jo alltid sitt ytterste for å korte ned uansett. Forsikringsbransjen er blitt en industri istedenfor å tjene forbrukere og samfunnet :rolleyes:

Samme bransje har uttalt det samme om volvo og andre biler med startsperre "nei, bilen kan ikke være stjålet, det er jo ikke mulig å stjele en bil med startsperre."

Daniel V
13/08/11, 15:28
Hvor sitter alarmmodulen?

Lightyear
13/08/11, 16:57
Under dashbordet på førersiden så vidt jeg vet. Men vær oppmerksom på at du kan lage problemer for startstperre ved å fikle med den ;)

850GLTsilver
21/08/11, 16:57
Under dashbordet på førersiden så vidt jeg vet. Men vær oppmerksom på at du kan lage problemer for startstperre ved å fikle med den ;)


Skal ikke by på problemer på den årsmodellen.