PDA

Vis full versjon : Klonke lyd i forstilling. 850 t5 96 mod.



Maskin
10/08/11, 14:43
Har ein ekkel klonke/klakke lyd på førar sida når eg kjøre f. eks på ein ujevn grusvei og dumpar neri disse små hålene.. har sjekka foringar og kula på bærebru og styrekula.. kan det vera fjærskåla?


Og eit spørsmål til, kor mange motor fester er det på disse bilane?
er det ein tråd der det blir vist bytte av alle?

På forhånd takk :)

Erik 850
11/08/11, 01:54
Hadde slik klonking på min også. Det forsvant da jeg monterte senkesettet.
Monterte da nytt topplager, gummisete og kyllingbein (stabstag, bikkjebein kjært barn mange navn etc.) og dette gjorde susen. Jeg hadde 2-3mm slark i topplageret, så var sikkert der synderen lå.

Klonkinga i kyllingbeina kan sjekkes ved at den jekkes opp på begge sider slik at begge forhjul er over bakken, også kan du ta tak i selve staget på kyllingbeinet, kjenner du at det rører seg, eller at det klonker har du funnet en mulig årsak til klonkinga di :)

Maskin
11/08/11, 02:46
Hørtes meeeeget oppegåande ut:) det skal eg sjekka :) takker!

mrstfu
11/08/11, 03:29
Som Erik sier, å bytte fjærbeinslager og fjærsete er en investering i stillhet. Kyllingbeina har og en tendens til å klonke litt når du kjører over humper, spesielt om kun det ene dekket går over humper.

Igjen, jeg har nesten ikke kjørt en eneste 850 uten små klonkelyder, av alle de jeg har kjørt. Kan hende det rett og slett er noe man ikke kommer så lett unna:D

Erik 850
11/08/11, 11:51
Litt klonking er jo en del av 850-sjarmen :)

Maskin
21/08/11, 21:09
hehe, hørres bra ut :D

850GLTsilver
21/08/11, 22:39
Tre motorfester. I tillegg finnes et feste/stabilisering av girkassa.

Ett feste midt foran, et bak ved rattstanggearet, ett helt ute til høyre.
Festet på girkassa sitter i fremkant nesten mellom Motor og girkasse.

Klonking er ofte stabstagene.