PDA

Vis full versjon : Volvo s60! Rister rundt 80 km/t



aassveen
10/08/11, 07:08
Hei!
Har kjøpt meg en volvo S60 2001 mod som er godt tatt vare på, en eier siden den var ny og har bare gått 117.000 km.
Når jeg hentet den forrige uke var den fast og fin å kjøre. Skulle kjøre hjem fra jobb i over i går og la merke til at bilen ristet veldig, såpass at speilet innvendig står å "dirrer". Sjekket alle hjulbolter og trykk på dekkene, dette så ok ut. Rister ikke så mye ved pådrag, og merkes best ved 80km/t eller høyere fart.
Noen som har noen tips til hva dette kan være?
Første jeg tenkte på var ubalanserte dekk, men rart det bare skal plutselig komme også...

Mvh
Aassveen

aarnes
10/08/11, 11:14
gamle/harde dekk? sjekk datostemling og hvilket merke det er.
noen dekk holder i 1 år, andre i 5år.

Akkurat samme som jeg har forsket på i mange mnd.
har byttet drivaksler, dempere, alt av stag, hjullager , lager, foringer. alt som er mulig å bytte.

Høyre speil dirret veldig, men det var rett og slett et feste i speilet (mellom huset og selve glasset) som var ødelagt.

Start med å sett på vinterdekkene, se om det hjelper.
det kan også være håndbrekkskoene som har løsnet inni trommelen, det vil lage vanvittig med kast og merkes veldig godt.

aassveen
10/08/11, 12:36
gamle/harde dekk? sjekk datostemling og hvilket merke det er.
noen dekk holder i 1 år, andre i 5år.

Akkurat samme som jeg har forsket på i mange mnd.
har byttet drivaksler, dempere, alt av stag, hjullager , lager, foringer. alt som er mulig å bytte.

Høyre speil dirret veldig, men det var rett og slett et feste i speilet (mellom huset og selve glasset) som var ødelagt.

Start med å sett på vinterdekkene, se om det hjelper.
det kan også være håndbrekkskoene som har løsnet inni trommelen, det vil lage vanvittig med kast og merkes veldig godt.

Hei og takk for svar :)
Dekkene skal bare være brukt 1 sesong, er igjen mye mønster enda. Men mulig det stemmer!
Brekket har jeg lagt merke til er veldig "slapt" så mulig det er noe i det! Skal skru av dekkene i dag og ta en nærmere titt.

- Aassveen

aarnes
10/08/11, 12:39
Sjekk som nevnt datoen på dekkene. det er veldig relevant, samt åssen merke det er.

aassveen
10/08/11, 12:45
Skal se på saken når jeg kommer hjem fra jobb! Oppdaterer post da :)

aassveen
10/08/11, 19:30
Var av med alle hjul, vasket og rengjorde.
Virker som dette hjalp en god del, så håper og tror at det holder seg sånn! :)

Ivar Hestø
10/08/11, 22:26
Erfaringen min er at disse biltypene er ekstremt vare for dritt i felger....

aassveen
11/08/11, 07:20
Erfaringen min er at disse biltypene er ekstremt vare for dritt i felger....

Det kan virke sånn ja, var ikke mye som skulle til!