PDA

Vis full versjon : Varmeapparat spyr ut varmluft uansett innstilling?



Larsgunnar
10/08/11, 04:07
Hei.

Som tittelen sier, så spyr varmeapparatet ut varmluft uansett om den står innstilt på kaldest mulig.

Noen som vet hva som er galt? Nytt varmeapparat som må til? Hva koster et slikt?
Andre tips/triks og innspill?

Mvh. Lars Gunnar

Jonas
10/08/11, 08:12
er helt sikkert kranen som er ødelagt (ikke stenger), den ligger på utsiden av varmeapparatet, oppfor gasspedalen. ny på volvo tror jeg er en 1000 lapp, da er det ny type lik 740 sin, med ombygningssett.
de fleste ryker, så det er best å bare kjøpe ny :)

Larsgunnar
10/08/11, 09:26
Fikk høre noe om at det kunne være det ja.
Da får jeg skaffe en ny kran. :)

KennethV8
10/08/11, 13:42
Min gir varmluft på spjeldene som er til sidevinduene uansett innstillinger. Mens spjeldene som er over midtkonsollen blåser kaldt når den står på kald, og varmt når den står på varmt. Har hørt aldre har det samme. Er det meningen? Eller er det noe som ikke stemmer?

Sebbe
10/08/11, 13:47
Min gir varmluft på spjeldene som er til sidevinduene uansett innstillinger. Mens spjeldene som er over midtkonsollen blåser kaldt når den står på kald, og varmt når den står på varmt. Har hørt aldre har det samme. Er det meningen? Eller er det noe som ikke stemmer?
det er sannsynlighvis også kranen som er ødelagt, men lufta til de i midten kan du velge at ikke skal gå gjennom varmeapparatet, det er den hendelen som er oppe til venstre, tror jeg

Larsgunnar
10/08/11, 14:00
Min gir varmluft på spjeldene som er til sidevinduene uansett innstillinger. Mens spjeldene som er over midtkonsollen blåser kaldt når den står på kald, og varmt når den står på varmt. Har hørt aldre har det samme. Er det meningen? Eller er det noe som ikke stemmer?

Akkurat samme problem som meg.

KennethV8
10/08/11, 14:03
Skal ta en titt på det i nærmeste framtid. Har byttet varmeregister før på Audi, så 240 er bare barnemat i forhold hehe

PekaillVolvo
11/08/11, 02:53
Hei.

Som tittelen sier, så spyr varmeapparatet ut varmluft uansett om den står innstilt på kaldest mulig.

Noen som vet hva som er galt? Nytt varmeapparat som må til? Hva koster et slikt?
Andre tips/triks og innspill?

Mvh. Lars Gunnar

Det er jo slett ikke sikkert du har samme problem som jeg har med varmen som står på hele tiden, men da jeg spurte folk, mente de at det var kranen. Men det ingen av oss tenkte på var det faktiske problemet mitt: Festeklipset som holder fast vaieren som går fra styringen foran og inn til kranen var falt av, og dermed skrudde ikke kranen seg av når jeg forsøkte slå av varmen, men den bare vred seg med den vaieren som kom... Da jeg bare fikk tak i kranen og vridd den slik den skulle stå for av, ble det godt og kaldt i bilen igjen...

Så jeg slipper vel skifte krane, bare finne et klips eller kanskje stripse den fast om ikke annen råd finnes... Sjekk dette du også for sikkerhets skyld... :)

Larsgunnar
11/08/11, 05:25
Det er jo slett ikke sikkert du har samme problem som jeg har med varmen som står på hele tiden, men da jeg spurte folk, mente de at det var kranen. Men det ingen av oss tenkte på var det faktiske problemet mitt: Festeklipset som holder fast vaieren som går fra styringen foran og inn til kranen var falt av, og dermed skrudde ikke kranen seg av når jeg forsøkte slå av varmen, men den bare vred seg med den vaieren som kom... Da jeg bare fikk tak i kranen og vridd den slik den skulle stå for av, ble det godt og kaldt i bilen igjen...

Så jeg slipper vel skifte krane, bare finne et klips eller kanskje stripse den fast om ikke annen råd finnes... Sjekk dette du også for sikkerhets skyld... :)

Hmm.. Hørtes interessant ut. Skal prøve å få sjekket dette opp. :)

roarrr
11/08/11, 07:41
Jeg har nok en krane til 240 liggende, om du skulle trenge.

Roar 91881771

PekaillVolvo
11/08/11, 12:01
Hmm.. Hørtes interessant ut. Skal prøve å få sjekket dette opp. :)

Ja, ta av dekket der under, og se på kranen når du kjører varmen av og på... Rører kranen på seg da - altså vrir seg av og på, er det kranen som er problemet, men om vaieren er "løs" er det jo den som flytter på kranen og denne løsheten gir ikke nok kraft til å slå/vri den av...

vazborris
15/08/11, 02:01
Kulekran i motor rommet på kan vel også funke som en billig løsning?

Larsgunnar
15/08/11, 02:57
Noen som har bilde av hvordan denne kranen ser ut, og hvor den sitter i bilen?