PDA

Vis full versjon : Noen som har snøring på om disse eksosanleggene passer bilen min?



PyrionZ
10/08/11, 01:19
Var hos BCB i dag og skulle handle eksosanlegg, men de blei tvilende da jeg sa jeg hadde 99mod v70. Ingen av oss visste egentlig om anlegget ville passe, og jeg kan ikke teste og returnere om det ikke passer.

Derfor lurer jeg på, har jeg to lambdasonder? Hvor sitter disse? En på grenrøret, og en etter katalysator? I tilfelle ville ikke anlegget jeg kikka på passe ifølge dem.

Det jeg kikka på er dette: http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1555&Category2ID=1587&Category3=Halvsatser&List=1&Level=3&ProductID=18528

Eller dette:http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1555&Category2ID=1587&Category3=Halvsatser&List=1&Level=3&ProductID=22136

Noen som har innspill?
Har ikke utstyr til å sveise på en mutter og styre med det selv.

På forhånd takk for svar: )

mrstfu
10/08/11, 01:31
Jeg vet (tror) senere 850 kom med to lambdaer, og da ville man jo tro en bil som er 3 år yngre og kommer med to sonder.

However, det er mulig to lambder bare var på turbomodellene, så jeg skal ikke være skråsikker på noe.

Igjen, om du kun skal ha halvsats, er jo ikke katalysatoren en del av den. Lambdaene sitter i katalysatoren, etter det kan du kaste på hva du vil.

PyrionZ
10/08/11, 01:41
Flott! Da blir det å handle anlegg imorgo!

Men, samma jeg har tråden oppe, det første og billigste anlegget jeg linka til har kun èn lyddemper, ville ikke dette gi meget med støy? Er ute etter mer lyd, men det er forskjell på rånelyd og sportslig lyd!:p

Er heller ikke ute etter noe resonans i bilen, noe jeg har skjønt kan være et problem på disse bilene. Så, anbefaler du å handle det med to, eller en lyddemper?

Vil jo ha lyd, men det skal ikke være sjenerende for meg som kjører over lenger tid.

Ola Moen
10/08/11, 01:49
ta det med to dempere du. ellers risikerer du fortere å ryke på en teknisk kontroll:)

PyrionZ
10/08/11, 01:50
Du sier noe der, orker ikke å være noen politimagnet!

Ola Moen
10/08/11, 01:53
ingen vits.. Det er nok av dem mellom Hamar og Elverum. pluss kontrollstasjon etter mykle.

mrstfu
10/08/11, 02:08
Som sagt, to lyddempere.

En bekjent av meg har en 850 2.0LT, med litt justert turbotrykk. Ikke at det spiller noen rolle, turboen lader ikke på tomgang uansett. Har har hvertfall hjemmelagd 3" hele veien, med en demper helt bakerst. Høres ut som en traktor på steroider.

Mulig det er litt spesielt oppsett, men forutsatt at du ikke har 3" DP, vil du nok ikke få like jævlig lyd. Lyd blir det allikevel nok av, erfaringsmessig er de med 2 dempere veldig fine for å få frem motorlyd, litt mer brumming ved pådrag, men fremdeles mulig å kjøre langt med:D