PDA

Vis full versjon : Bytte til lamelldiff. Shimse?. 740.



Motstand
09/08/11, 00:57
Hei!

Jeg har en lamelldiff liggende jeg kunne tenkt å dytte inn i mitt originale diffhus.

Men da jeg prøvde var den for stor. Da må jeg shimse den, ja?. Er det mulig å bruke shimsa fra min åpne diff og flytte dem over til lamellen?.

Hvis ja, noen som har en How To e.l på hvordan jeg gjør det?. Har aldri gjort no sånt før så er ganske blank.

Og nei. Sveis er uaktuelt. Det er en bruksbil, ingen bilcrossbil.

Takk for svar!

Soulair
09/08/11, 11:13
Hei!

Jeg har en lamelldiff liggende jeg kunne tenkt å dytte inn i mitt originale diffhus.

Men da jeg prøvde var den for stor. Da må jeg shimse den, ja?. Er det mulig å bruke shimsa fra min åpne diff og flytte dem over til lamellen?.

Hvis ja, noen som har en How To e.l på hvordan jeg gjør det?. Har aldri gjort no sånt før så er ganske blank.

Og nei. Sveis er uaktuelt. Det er en bruksbil, ingen bilcrossbil.

Takk for svar!

Er kronhjulet fra åpen diffen flytta over til lamelldiffen? Jeg husker ikke om shimsa skulle følge akslingen eller diffen, men jeg mener det var akslingen..:confused: Med andre ord, at du skal bruke shimsa fra åpen diffen. Det kan sikkert noen andre bekrefte.

Motstand
09/08/11, 11:47
Har ikke bytta over kronhjulet nei. Skal jeg det?.

Soulair
09/08/11, 13:02
Har ikke bytta over kronhjulet nei. Skal jeg det?.

Pinjong og kronhjul slites likt og hører derfor sammen, så hvis du skal bytte diffen må du flytte over kronhjulet på den nye.

FordFoi
10/08/11, 16:48
Kronhjulet og pinjongen hører sammen ja.
Hvis du bruker kronhjulet og pinjongen fra den akselen du skal setta diffbrems i, trenger du antageligvis ikke shimse pinjongen på nytt. Men sjekk tanntrykket forde.
Men i og med at diffbremsen garantert ikke er lik den åpne diffen som satt der først, må du shimse forspennet og backlashen på nytt.

Her er en verkstedhåndbok: www.k-jet.org