PDA

Vis full versjon : Beltevarsler, slå av?



everlong
08/08/11, 18:48
Er det mulig å slå av beltevarslene? Når jeg er på butikken, så pleier jeg å sette handleposene i baksetet, men er så ofte nå at jeg får den pipelyden at beltet ikke er festet. Samme gjelder der hvor vi har barnesete(ISOfix), der piper det også, så der måtte jeg bare sette inn selen.

Noen tips/ideer?

Stig-Arne
08/08/11, 19:42
Må være noe nytt de har begynt med da, for i min MY08 V70 II varsler ikke bilen om belte i baksete selv om det er noen som sitter der uten belte.
MEN, om noen tar på seg belte for så å ta det av seg i fart så varsler det.

Men stikk til ett Volvo verksted du, så får du deaktivert den funksjonen :)

Holern
08/08/11, 20:49
På min V70 MY 08 får jeg bare en info i displayet om dette, da er det bare å trykke på "READ"- knappen så forsvinner det...

jan ole
09/08/11, 00:06
det kan fjernes varsel på alle seter hvis nok MEN bilia vil ikke fjerne anna en på bak sete vist nok i hvertfall ikke på drosje :(

SagaPer
09/08/11, 12:57
Må være noe nytt de har begynt med da, for i min MY08 V70 II varsler ikke bilen om belte i baksete selv om det er noen som sitter der uten belte.
MEN, om noen tar på seg belte for så å ta det av seg i fart så varsler det.

Men stikk til ett Volvo verksted du, så får du deaktivert den funksjonen :)

Vektsensor i nyere Volvo'er er standard i forsetene. Vektsensor i baksetene er ekstrautstyr.

everlong
09/08/11, 13:40
Ser ut som jeg har både foran og bak ja. Men litt usikker på om jeg kan "resette" med å trykke "READ" knappen. Gjelder det for passasjersete foran også?

SagaPer
09/08/11, 16:45
Har du noen kilo last i et forsete så får du varslingslyd. Denne kan du ikke slå av ved å trykke på Info-knappen på venstre hendel på rattet. Jeg vil tro at du kan be verksted om å slå av vektsensor-alarm i baksetene.

Morgis
09/08/11, 18:01
vektsensor er vel i kombinasjon med kollisjonsputer bak?

SagaPer
09/08/11, 19:39
vektsensor er vel i kombinasjon med kollisjonsputer bak?

Mener du kollisjonsgardin som dekker sidene foran og bak? Vektsensor i setene bak er egen option hos Volvo.

ragge1
15/08/11, 06:25
men nu fatta eg lite , läst mye også ner eg hade V70N att folk vil slår av Beltevarsler , eg sinns detta er veldigt bra att på dissa nya biler man har Beltevarsler på dem setter folk siter på både fram og bak , detta er en av tingen som gjör volvo den sikrest bil , om man blir irritert pga man har noe varer i bakseter , bruk bagasjerum , kan oppnas men bara å tryker på knappen på fjerkontroll , många av os har small barn vill dere ikke blir varslat om barna deres ikke har belte på , chaufer er ansvalig på all under 16 at har belte på under belte kontrol