PDA

Vis full versjon : Hvordan vasker du bilen ? shampo etc !



Steelseries850
08/08/11, 13:48
Hva synes dere er best å vaske bilen med :) tenke på lakk osv !

todleif
10/08/11, 18:51
Sjekk ut detailersclub. Der har du (altfor) masse bilpleie å lese om.
Forøvrigt er det greit å bruke avfetting på bilen og skylle dette av med høgtrykkspyler. Da får du vekk masse dritt av lakken før du bruker vaskehanske/svamp

Bruk 2 bøtter. Ein med såpe og ein med vann. Skyll vaskehansken/svampen i bøtta med vann etter at den har vært på lakken. So finner du ei ny forsyning med såpevann til å ha på lakken

AndersE88
10/08/11, 23:42
Hva synes dere er best å vaske bilen med :) tenke på lakk osv !

Produkter som er tilpasset bil og ikke husholdningen(som f.eks zalo:mad:).

Bruker selv produkter fra swissvax, chemical guys osv :)

Daniel V
11/08/11, 01:42
Det beste alternativene er microfiber, skumkanon og høytrykk.

Kort sagt: Den tradisjonelle svampen utgår.

Når jeg vasker bilen bruker jeg for øyeblikket bare hageslange, bøtte og microfiber, da høytrykkssvaskeren takket for seg forrige uke. Bruker også to bøtter, som nevnt over.

Skylder alltid av først, så Bilshampoo og microfibervaskehanske, deretter skylding og noen ganger "quick detailer". Tørker alltid bilen med microfiberhåndkler etter vask.

Min erfaring er at avfetting ikke er nødvendig så lenge man vasker bilen regelmessig. Personlig har jeg alltid vasket bilene mine minimum 2 ganger i uka, (somregel hver tirsdag og fredag/lørdag) for å holde de så rene som mulig. Da slipper man at ting biter seg så hardt fast, og blir sittende så lenge at det sitter dønn. Har også vasket bilen hver gang jeg har kjørt på spesielt utsatte steder, og etter langturer da det ofte er mye bremsestøv og dritt på felgene. Er man flink med å polere/vokse/pleie bilen, kreves det mindre hver gang man vasker, da ting ikke biter seg sånn fast :)

mrstfu
11/08/11, 03:29
Bruker vann.

Christian
11/08/11, 07:42
Vaskehall.

gull pilen
11/08/11, 12:22
kompis av meg bruker avfetning og piasava kost:p

Steelseries850
11/08/11, 14:34
Jeg bruker 2 bøter Vaskehanske/storrsvamp ! 1, jeg skylder bilen fint å pyntlig så tar jeg på avfetting som ikke er så sterk som andre venter litt ! så spyller jeg av igjen .2 Bruker to bøter den enne med meguiars Shampo Kvalitet :D . 3 imens jeg vasker bruker jeg meguiars felg avfetting ! funker dritt bra ! det er noe syre basserte saker oppe der ! 4 vaska bilen med shampo tar en dør om gangen/ fram skjerm. daser jeg på bilen går over ! så vasker jeg en gang til, 5 bruker micro fiberen å tørker rollig av !, Jeg er extremt nøye med detta ass XD

Loggy
11/08/11, 16:33
Får man gratis bilvask, så bruker man gratis bilvask. Shell vaskehall

Steelseries850
12/08/11, 01:12
Liker du riper ? :X hvis du skal slippe bilen før lakkering bruker du vaskehallen ! :D håndvask !

Blackhawk
12/08/11, 15:50
Hæ? bilvask? Ja vel ja, så bilen må vaskes også -
fint at jeg får vite det nå da. Trodde dette var
selvrensende/vaskende jeg, æsj også..