PDA

Vis full versjon : erfaring med r-sport dempere



turbo-volvo
10/03/10, 19:33
heisan. vurderer å kjøpe ny dempere til bilen min. har sett litt på volvo r-sport dempere fra jctbilogmotor.

hvor stiv blir bilen med disse demperene? kan det sammenlignes med bilstein clubsport?
har helt nye senke fjører


takker for svar

TeamBørnOut
10/03/10, 19:36
Det er gammle dempere. Bygd på samme konseptet som bilstein sine. men bilstein sine er av bedre kvalitet og med bedre oljer etc. Gå for bilstein

turbo-volvo
10/03/10, 19:54
oki. da blir det vell kansje bilstein. men siden det nesten var halve prisen så måtte jeg høre hvordan dem var.

T90
10/03/10, 20:03
Hvis du vil ha noe historisk, gå for r-sport dempere.

turbo-volvo
10/03/10, 20:11
hehe:P hvor stiv blir bilen med r-sport dempere

henrik940
10/03/10, 20:51
De er vel noe stivere. Men gå for Bilstein, det er glimrende :D

TeamBørnOut
11/03/10, 09:16
Faktisk noen av de samme delene i demperne(nyere R sport hvertfall). Men bilstein sine har blitt forbedret etterhvert og er en bedre demper. litt bedre olje etc :)
bilstein får man reserve deler til også (vet ikke hvordan det er med R sport demperne). Selv har jeg best erfaring fra bilstein. For de som ikke har 40.000kr å bruke på dempere så er det utrolig bra dempere!

turbo-volvo
11/03/10, 16:10
okå da blir det vell bilstein på meg. men tenkte meg racing bak å clubsport forran. blir dette veldig stivt på en bruksbil ell? skal bli stivt men må gå ann å kjøre med det.

Morgis
11/03/10, 17:01
Syntes R sport demperene er i det stiveste laget.. Kvaliteten er derimot suveren på de gamle R sport demperene, og vil nok i mange tilfeller holde bilens levetid ut :)

Har et sett bakdempere på 264a mi, som nå er 35år gamle :D Funker fint enda ;)

TeamBørnOut
11/03/10, 17:21
okå da blir det vell bilstein på meg. men tenkte meg racing bak å clubsport forran. blir dette veldig stivt på en bruksbil ell? skal bli stivt men må gå ann å kjøre med det.

Hvorfor så stiv bak? blir dårlige kjøreegenskaper

rogern
11/03/10, 21:52
Det er gammle dempere. Bygd på samme konseptet som bilstein sine. men bilstein sine er av bedre kvalitet og med bedre oljer etc. Gå for bilstein

bilsten demperne er gassdempere. er det no olje inni der da a?

Morgis
11/03/10, 21:57
Alle sportsdempere omtrendt er gassdempere.. r-sport inkludert...

jonass
11/03/10, 22:20
Ja men det er også olje i de.

mgrimst@hotmail.com
25/04/18, 18:41
Hei.Eg har en 2010 S80 Summum Sport 2.4
Er det noko spesielle støtdempere bake og frammetil denne,kan det brukes samme som ikkje er summum sport?
True der kansje det er nivåregulering på den, men har IKKJE dei 3 knappene man kan stille hardheten på demperene som comfort-sport-advanced.
Men bake ser ut som der er en slags gummibelg inn i spiralfjøra og støtdemper framma på.
Noken som har litt info då eg såg støtdemperen bak lekker olje.