PDA

Vis full versjon : Volvo V50 2.0D 2005 Momentum Klimakrise



Hardangermannen
07/08/11, 19:44
Har en liten Klima krise på min nyinnkjøpte brukte V50 2.0D.

Den gir både varm luft så det holder og også kaldluft i massevis. Men den mixer dette ikke.

Var igår 14-18 grader ute. Stilte klimaanlegg på 17 grader = viften øker på med varmluft som har for høy temperatur.
Dette skjer hele veien ned mot 14 grader på klimapanelet. Men i "Lo" så tar det av i motsatt retning med tanke på temperatur på luften som kommer inn.

Har noen efraringer med dette ?

Det finnes ikke feilkoder/meldinger av noe slag.

Tenker selv på om det er en defekt temperatur føler et sted.

Noen som kan poste meg tegninger på denne bilens elektriske anlegg ?

Hvor ligger temperatur følerne?

angerman
10/08/11, 11:01
har skiftet mange av disse temp sensorene som sitter bak plata på midtkonsoll. mest pga ulyd fra de.men også noen som streiker.

gull pilen
10/08/11, 11:34
låner denne tråden litt:
har en v50 hvor jeg føler klimaen bruker altfor lang tid på å kjøle ned kupeen..
noen som vet hva feil kan være?? er snakk om bilen i signaturen min...

MadAss
18/08/11, 15:37
Har jo også vært en del plager med kalibrering av spjeldene på disse bilene. Enkelte kan også få problemer etter service (Service 2.0), da ny programvare blir lagt inn og spjeldene ikke får kalibrert seg skikkelig etterpå.
Les ut feilkoder, og evt. få inn nyeste programvare på CCM (Climate Control Module) og en ny kalibrering.

Hardangermannen
18/08/11, 21:29
Bilen skal inn til Autoteknikk / Frydenbø i Kjøkkelviken Bergen

Skal ettermontere hengerfeste der.

Foruten skal de utføre følgende som ligger under garantien jeg fikk av Gudim Bil.
Alle økonomiske formaliteter er allerede i ordnet så det er bare den alnge ventetiden på verkstedtime som er litt kjedelig.


Klima anlegg
Hjullager
EGR ventil


Byttes all software til nyeste når en bil av denne årgang er inne ? CCM?

Hardangermannen
02/09/11, 12:20
Hentet ut bilen igår.
Da hadde de skiftet til ny software.
I de første 10-15 kilometerne fungerte det men så begynte tullet med at den kjørte inn enten kald eller varm luft. De neste 100 kilometerne så fungerte det sånn at skillet gikk ved Lo/14. Lo = max kaldluft inn i cupèn ( Ok)..... 14 = Max varmluft og max viftehastighet med få unntak der viften regulerte ned men med fremdeles max temperatur på luften inn i cupeèn.

Ikke så artig å kjøre 100 kilometer med sidevinduet åpent, klimaanlegg i manuell med viften på det laveste hakket.

Hardangermannen
16/09/11, 00:45
Bil skal inn 3 gang nå for det var feil på temp sensor.
De fant samtidig feil på gløde releèt som blir skiftet i samme slengen.