PDA

Vis full versjon : Sliten clutch på 240. Går de ann og slakke den ut?



janrune
07/08/11, 12:30
Har en 240 jeg bruker daglig, men nå er clutchen slitt, og den er veldig hard og få i gir. Går og bruke den, men den er hard og få i gir, men ikke noe skraping eller noe slikt. Har bestilt ny clutch, men den kommer ikke før til helga, så jeg lurer på om det går ann og slakke ut den gamle i mellomtiden til jeg får den nye? eller om jeg kan kjøre den slik den er nå?

Sebbe
07/08/11, 13:22
om clutchen er slitt vil ikke bilen bli vanskelig å få i gir, du må nok bare stramme clutchwiren, det gjør du ved å skru den store plast "mutteren" som sitter på girkassa

JEPS
07/08/11, 13:47
så anbefaler jeg deg å sjekke wiren, at den ikke er veldig treg. kan du jo lett gjøre når du bytter cluch. er du heldig så er det wiren som er oppfliset å jævlig, å da holder det kanskje å bytte den. det funket for meg i allefall.

janrune
07/08/11, 13:55
Hmm takker får kjapt svar :) skal ta meg en tur ut og ta en titt :)

Vegardb92
07/08/11, 21:40
Er det samme her, cluchten slipper ikke før pedalen er nesten helt ute, men på 240'n min er det hydraulisk clutch, hvordan blir det med "stramminga" da??? Eller tar clutchen kveld :)??

volvoRsport
07/08/11, 21:49
Er det samme her, cluchten slipper ikke før pedalen er nesten helt ute, men på 240'n min er det hydraulisk clutch, hvordan blir det med "stramminga" da??? Eller tar clutchen kveld :)??

Ombygd til hydraulisk clutch? For den har ikke det originalt hvis det er bilen i signaturen din.