PDA

Vis full versjon : Motor stopper etter noen minutter, 850 GLT (LØST!!)



Morty
07/08/11, 08:23
Har problem med at motor stopper etter noen minutters gange. Etter den har stoppet er det omtrent umulig å få start på den før den har stått stille i flere timer.
Etter den har stått stille så starter den med en gang igjen, og går i noen minutter før det samme skjer.
Det kan være snakk om 5-8 minutters gange før den stopper momentant.
Når jeg trykker gasspedalen forsiktig inn økes turtallet, men det går ujevnt oppover, og bilen rister forsiktig. Men på tomgang høres det ut som den går jevnt.

hgnubel
07/08/11, 08:35
Kan sikkert være mye rart, men sjekk at katalysator ikke er tett eller at innmaten har løsnet, og bytt plugger, pluggkabler, fordelerlokk og rotor. De tenningsdelene er slitedeler og vet du ikke når de ble byttet sist så er det sikkert på tide.

Skader nok heller ikke å få lest ut feilkoder...

brynna
07/08/11, 09:59
Du har sikkert en feilkode som kan avleses. Sjekk ut dette først, så har du muligens et bedre utgangspunkt for feilsøking

Morty
07/08/11, 13:58
Har sjekket feilkoder, men ingen feil å finne der.

kick_ass
07/08/11, 15:14
Minner litt om problemene jeg hadde med min 850 GLT tidligere. Da var det kamakselgiver som var problemet. Se: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=3084

mrstfu
07/08/11, 15:20
Jeg hadde og satset på noe elektronisk. Om katalysator hadde vært TETT, ville ikke motoren startet engang.

Kan minne litt om bensinpumperelè, dette har, når de begynner å bli slitne, en tendens til å kutte når det blir varmt, eller det har vært i drift en stund. Etter 5min avkjøling kan bilen fint startes igjen, til neste gang det inntreffer.

Ettersom bensinpumpereleet sitter i sikringsboksen, avkjøles det mye fortere enn kamakselgiver, som sitter på motoren.

Les av feilkoder, det vil nok gi deg litt hpåndfast info, hvis ikke løsninga:D

Morty
10/08/11, 05:48
Problemet ser ut til å være løst
Byttet tenningsinnstillingsgiver, fordelerlokk og rotor. Motor går som før, om ikke bedre :)
Takk!!!