PDA

Vis full versjon : bensin måleren funker ikke. hva er problemet? HASTER!



Kogi240gl
10/03/10, 13:56
bensin måleren funker ikke. hva er problemet?

haster litt å få svar pga har oppkjøring i mårå å da vil jeg ikke at jeg skal gå tomt for bensin første dagen jeg har lappen

tusen takk for svar

mvh
Joakim

TeamBørnOut
10/03/10, 13:58
fyll bensin?

sjekk med multimeter om du har kontakt baki ved tanken

Kogi240gl
10/03/10, 14:00
å søren må eg fylla bensin????

nai då bare kødda, tanke e full den.
det kommer stråm frem til og fra kontakten baki.

kan det være måleren i tanken som er gåen?

jonass
10/03/10, 14:04
måleren i tanken var gåen på min, tok den ut og fikk fiksa den lodda bare sammen tråden igjen, er ikke helt riktig nå men gir en pekepinn

Kogi240gl
10/03/10, 14:10
måleren i tanken var gåen på min, tok den ut og fikk fiksa den lodda bare sammen tråden igjen, er ikke helt riktig nå men gir en pekepinn

hvilke vertøy brukte du for å ta opp måleren?

Dan Bay-Johansen
10/03/10, 14:18
Meisel og hammer, kjøp ny låsering...

Evt lage et verktøy, men vil tippe den er klar for utskiftning...låseringen altså =)

jonass
10/03/10, 15:00
min er så gammel at det ikke er låsering, men bare et lokk man må slå rundt.
Spraya godt med wd40 først siden det var litt rust der

ChrML
10/03/10, 15:07
Ville kanskje ohma pluggen som ligger til måleren i tanken først. Husker ikke akkurat hva måleresultatene skal være ved forskjellige mengder bensin på tanken på de forskjellige bilene, men det skal hvertfall ikke være brudd der.

Er vel igrunn mest sannsynlig at feilen ligger i instrumentpanelet, nemlig, og er noe drit å kødde med å dra ut armaturen hvis det ikke er det som er feilen :p.

Kogi240gl
10/03/10, 15:15
Ville kanskje ohma pluggen som ligger til måleren i tanken først. Husker ikke akkurat hva måleresultatene skal være ved forskjellige mengder bensin på tanken på de forskjellige bilene, men det skal hvertfall ikke være brudd der.

Er vel igrunn mest sannsynlig at feilen ligger i instrumentpanelet, nemlig, og er noe drit å kødde med å dra ut armaturen hvis det ikke er det som er feilen :p.

måleren i dasjhbordet fungere har koblet 12V rett på måleren dr å da funker den

jonass
10/03/10, 15:25
Ta også sjekk ledningen som går på tank armaturen, legg den til jord så ser du om måleren går til topps da.
Gjør den det er det i tanken det er feil.

RuZleBiFf
11/03/10, 13:39
Jonass: Den låseringen som nevnes er nøyaktig det samme som du mener. Dette var helt likt på alle 240/242/244/250 som blei levert.

Ang tankarmaturen: Ta den ut og se om du klarer å fikse den (åpenbare kabelbrudd eller lignende. Bare husk på at besin ikke er veldig begistra for varme ;) )
klarer du ikke fikse den så kjøp en fra en delebil for 200kr. Du har sikkert brukt mer i bensin allerede. :P

Når du skal ut og kjøre uten måler så er det bare å passe på å fylle litt for ofte i stedenfor litt for skjeldent.