PDA

Vis full versjon : Xenononvertering langlys



Stig-Arne
05/08/11, 15:36
Tenkte å hive inn ett Xenon kit i langlysene på bilen min.

Er det noen som har gjort dette før og har noen sett å anbefale ?

Er jo litt skeptisk med dette med CANbus og forstyrrelser der. Mange billigsett ødelegger mere enn de gjør nytte.

Tenker at settet bør ha digitale ballaster og så tenkte jeg å montere dem over relè, som henter styrestrøm fra langlysene og + strøm direkte fra batteriet.

ragge1
05/08/11, 18:13
bodde går bra , har gjort på min V70N ( P2 ) men tror ikke det er noen problem med dissa nya (II) bilar , köp 55W xenon
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=10841&postdays=0&postorder=asc&start=15

Holern
05/08/11, 19:20
Ta en titt på Hauglands (http://www.haugland.biz) side og se der....finnes mange bra sett på markedet.
Har selv ettermontert på langlysene på min MB E-klasse...:cool:
...og vurderer også å putte et sett i halogen-fjernlysene på Volvoen min (har bi-Xenon ellers). Får se hvordan original-lysene funker først.
Kjører mye til/fra Sverige i helgene, og er opptatt av å ha gode lys på tralla.

Stig-Arne
05/08/11, 19:56
Leste akkurat på jagrullar.se om noen som svidde av lysstyreenheten etter konvertering til xenon. Men om det var på nærlysene eller langlysene og hvordan det var gjort ble det ikke opplyst om.

ragge1
05/08/11, 20:11
var det xenon converteringskit eller var det xenon lycktor på en halogen bil , kan ikke försår att det skall går an , man har dem to kabler + og - som man mattar ballast med , har gjört en pröver med å kopplar dem feil , då hender ingenting og ingen lys , er man engligt så kan man koppler via ett relä og en sikring , se på linken min övan så kan du se att eg har haft xenon kit på tåkelys , fjernlys og rygglys sen jul 2008 og alldrig problem og alldrig skiftat pärre på de , funka kanon
skall snart köper en XC70 II og kommer gjörer detsamma

ragge1
05/08/11, 20:15
Kjører mye til/fra Sverige i helgene, og er opptatt av å ha gode lys på tralla.
japp hade eg bott der du bor hade kört hem till Sverige ( Skellefteå ) mye oftare :D

Stig-Arne
05/08/11, 23:29
[vUOTE=ragge1;395717]var det xenon converteringskit eller var det xenon lycktor på en halogen bil , kan ikke försår att det skall går an , man har dem to kabler + og - som man mattar ballast med , har gjört en pröver med å kopplar dem feil , då hender ingenting og ingen lys , er man engligt så kan man koppler via ett relä og en sikring , se på linken min övan så kan du se att eg har haft xenon kit på tåkelys , fjernlys og rygglys sen jul 2008 og alldrig problem og alldrig skiftat pärre på de , funka kanon
skall snart köper en XC70 II og kommer gjörer detsamma[/QUOTE]

Vet det funker på V70N. Aldri hørt om problemer på de, men så er det heller ikke like utbredt CANbus på de bilene kontra V70II. Derfor jeg er en smule skeptisk.

Stig-Arne
05/08/11, 23:29
var det xenon converteringskit eller var det xenon lycktor på en halogen bil , kan ikke försår att det skall går an , man har dem to kabler + og - som man mattar ballast med , har gjört en pröver med å kopplar dem feil , då hender ingenting og ingen lys , er man engligt så kan man koppler via ett relä og en sikring , se på linken min övan så kan du se att eg har haft xenon kit på tåkelys , fjernlys og rygglys sen jul 2008 og alldrig problem og alldrig skiftat pärre på de , funka kanon
skall snart köper en XC70 II og kommer gjörer detsamma

Vet det funker på V70N. Aldri hørt om problemer på de, men så er det heller ikke like utbredt CANbus på de bilene kontra V70II. Derfor jeg er en smule skeptisk.

ragge1
06/08/11, 00:17
se detta :
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=18869