PDA

Vis full versjon : Ute temp Volvo 740



René Fredriksen
05/08/11, 14:35
Halloen.

Over bensin måleren min er det en ute termometer (et grønt display). Problemet er at den bare virker på kaldstart i minus grader og når motoren blir varm slukker den, om sommeren eller når det er pluss grader generelt er det ikke tegn til liv i den i det hele tatt. Er dette normalt? Preiket med tekniker på Frydenbø og han sa den skal virke hele tiden og han viste ikke hva som gjør at min ikke gjør det.

Bak måleren går det 5 kabler,
2grønne fra temp måleren i framskjermen
1svart gjor
1gul
1orange

Hadde vært flott om noen har erfaring:) Alt i bilen skal funke klarer ikke se på noe som ikke gjør det :P


Mvh
René

boman
07/08/11, 14:35
Det høres ut som at det er dårlig kontakt på tilførselskabelen (den oransje), eller at det er dårlig jording (ikke skrudd til skikkelig).
Den skal være på hele tiden ja.

René Fredriksen
08/08/11, 08:04
Finner ingen dårlig kontakt, den oransje som du snakket om går rett i sigarett tenneren av en eller annen merkelig grunn:S. Gjordingen er fin og den gule går til lysbryteren for kjøre lys etc.
Ingen brudd i de grønne kablene heller. Måleren funker om vinteren så tviler på displayet er røket. Noen tips?

Mvh
René

flarssen
08/08/11, 17:26
Om du måler 12V rett på terminalene bak (mellom den orange og jord), så må det være vakkel inne i selve instrumentet. Det skal være siffer på displayet selv om det ikke har kontakt med sensoren. (Regner med det er samme type jeg hadde på 240).

Volvo_960_1995
08/08/11, 17:45
Er det den vanlige utetemp måleren det er snakk om, så kan det meget godt være giveren.

Hadde splitters ny giver jeg, og fikk på det ene displayet riktig verdi, mens på det andre displayet var det -188 Grader.

Sjekk ut How To tråden min.

boman
08/08/11, 19:22
Ja, men hvis displayet er helt dødt er det ikke føleren. Hvis føleren har tatt kvelden står det fortsatt noe i displayet.

René Fredriksen
08/08/11, 21:41
Er strøm inn til displayet men er ingen liv i det i det hele tatt. Er et sånt LCD display med grønt "glass" forand. Er Orginalt alt fra Volvo ja. ingen brudd i ledninger så da er konklusjonen at displayet er røket da. Så var det og få tak i ett nytt da :S blir sikkert ikke en enkel sak. Noen her som eventuelt har ett fungerenes liggende for en billig peng?

Bilen er Volvo 740GLE 1988 mod :)

Mvh
René

Espen Hveding Nordgård
08/08/11, 22:03
Jeg har vel ett til overs... Som virker i bilen min iallfall :p

René Fredriksen
09/08/11, 00:05
Og det var vel ikke til salgs:P? Hva kunne du tenkt deg for en sånn en om du seller? Kan skru mitt ut i morgen og se dele nr :)

Espen Hveding Nordgård
09/08/11, 10:19
1324944 er delenr på alle de tre jeg har.
Mye er det verdt a? Jeg hakke peiling på priser...

René Fredriksen
09/08/11, 11:09
Nei det er ikke godt og si hva de er verdt jeg, kan ikke være mer enn en 100-200 lapp kan jeg tenke meg. Volvo huggeren i bergen sa de solgte for rundt om 150 men de har ikke hatt en sånn inne på ett år eller noe sånt. Jeg har samme dele nr som de du har:) Evetuelt kan du sende COD til Bergen?

Espen Hveding Nordgård
09/08/11, 12:31
COD?
Kan sende jeg, vettu. Si 150kr + frakt da :)

René Fredriksen
09/08/11, 12:47
COD = cash on delivery. Sånn at jeg må betale på posten for og få pakken ut:)

150kr flott det.

Send meg en Mail på renewow_@hotmail.com for adresse da:)
Får lønning på fredag derfor jeg tenkte på COD sending:) tryggest for begge parter.

Mvh
René