PDA

Vis full versjon : VCCN til Stortinget?



Soulair
10/03/10, 13:34
Fant en tråd på amcarforum.no (http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=28&t=7398&hilit=stortinget&sid=a8ecdbe9518f43a209aae709b7606b74) om deres besøk på Stortinget ang. ombygging av bil. Der ble det tatt opp flere ting, bl.a. problemet med det strenge regelverket om ombygging av bil. Det finns faktisk de av oss som vil bygge en motorsterk bil, men samtidig vil at den skal være trafikksikker med understell, bremser, avstiving osv.

Folk som kapper fjører, teiper halve ruta og limer koster på taket:p er en dårlig unnskyldning for å ikke godkjenne biler med effekt/moment over begrensningene. Vi har f.eks 79' 245 med 500 Cadillacmotor, 240 gruppe A med opp til 345 hk og ikke minst alle dere som kjører 300 hk på 940n deres.;) Hvor mange ulykker skjer her til lands p.g.a. trimma biler kontra vanlige? De færreste tar sjanser på norske veier i en bil de har brukt flere år og et sekssifret beløp på! Allikevel blir det strengere og strengere hvert år.:(

Problemet er at jeg (og de fleste av dere) kjenner mange som dropper understell og bremser selv om de bygger hinsides store motorer, fordi de vet at det ikke blir godkjent allikevel! EU-godkjenning er det minste problemet.:rolleyes:

Det er tydelig at VCCN holder på å bli stort og medlemmene samt styret her består av seriøse bileiere og ombyggere. Hvordan ser dere på å opprette en dialog med Stortinget om tyngre ombygging av bil slik f.eks Amcar, amcarforum.no og Japan Sportsbil Import AS har gjort?

TeamBørnOut
10/03/10, 13:39
kommer ingen vei.. og hvertfall ikke i disse miljøtider

Morgis
10/03/10, 13:50
Er nok slik ja.. Spesiellt med disse rød-grønne fælingene som sitter der.
Da er det ikke håp

TeamBørnOut
10/03/10, 13:55
bil for lek og moro kjøring = tabu. Du skal helst ta buss vettu :) Alle skal ha det likt...

locked
10/03/10, 17:51
her er det faen meg ikke råd å ta buss...

kan såklart ta skolebussen til fra jobb, men blir ikke noe til arbeidstid av det. Komme 2timer for sent på jobb og dra samtidig med de andre? Ikke aktuelt.

DieselDriver
10/03/10, 17:54
At dere gidder og bry dere? Jeg lever mitt eget liv og ikke det staten setter opp.

TeamBørnOut
10/03/10, 18:10
Da hadde nicket ditt vært BensinDriver ;)

DieselDriver
10/03/10, 18:14
Hvorfor det?

Wahl
10/03/10, 20:15
Stem FRP :)

henrik940
10/03/10, 21:07
Hvorfor det?

Fordi alle vil jo at vi skal kjøre diesel ;)

TurboHansen
10/03/10, 21:32
Stem FRP :)

Stemmer man FRP så går norge under i løpet av 2 år.

henrik940
10/03/10, 21:33
Å? Har vi hatt FRP som leder før da?

Stemte FRP i år jeg :)

T90
10/03/10, 21:35
Å? Har vi hatt FRP som leder før da?

Stemte FRP i år jeg :)

Liker den jeg.:D
Vi treng forandring:)
Skader ikke å se hvordan FRP Greier å styre landet.:D


Hilsen FRP medlem..

henrik940
10/03/10, 21:38
Liker den jeg.:D
Vi treng forandring:)
Skader ikke å se hvordan FRP Greier å styre landet.:D


Hilsen FRP medlem..

Enig! Hadde vært artig å sett hva de hadde fått til :)

TurboHansen
10/03/10, 21:44
Morro og sett dem brukt opp hele oljefondet på å drive ut negere og lage åååå så bedre veger, så Norge hadde sett ut som Somalia om 10 år ;)

Mathisen
10/03/10, 22:07
off topic men jeg stemte og frp

larsa-std
11/03/10, 00:57
en ting er sikkert, i Norge er det ikke meningen at man skal kunne ha og vedlikeholde en genuin bilinteresse...

A.Finstad
11/03/10, 01:44
det er faen meg sant larsa!

TeamBørnOut
11/03/10, 05:58
Man får ikke brukt opp oljefondet på å kaste ut utlenninger og bygge veier. det pumpes opp nok olje vær dag til å betale flybiletter for alle.. Å røkke betaler noen milioner i skatt i uka så om man bruker opp penga fra oljefondet (det man får opp på 1 dag) så dekker nok han opp.
Stem FRP eller høyre så slipper man mer av disse komunistene som skal suge penger ut av folk...

Morgis
11/03/10, 08:55
Morro og sett dem brukt opp hele oljefondet på å drive ut negere og lage åååå så bedre veger, så Norge hadde sett ut som Somalia om 10 år ;)
Neppe. Hadde man hatt en minste anelse om hva som står på bok fra oljefondet hadde man virkelig fått bakoversveis.

Det vi bilister betaler inn til vei i alle avgifter dekker helt glatt alene alle utgifter med veiutbygging.
Fakta er at bare 30% blir brukt av det som kommer inn. Grunnen er mangel på arbeidskraft.
Alikvel økes priser hele tiden og dem skylder på miljø.

En annen SV politikk som har kommet frem er ved søknad om veiutbygging pr i dag, så er bomstasjon obligatorisk for å dekke inn utgifter.
Typisk rød grønn fisepolitikk.

Så forresten i går i avisen av SV prøver å innføre flyseteavgift på 100kr ekstra pr sete nå..
Blir skikkelig overgitt !

Nei nå er det på tide, og vel fortjent at frp kan vise hva dem er gode for.
Dem tør å si det dem mener og tør å gå i strupen på motparten.
Vi trenger slik i dette landet som virkelig er på vei til å gå på hodet.

TeamBørnOut
11/03/10, 08:58
SV og miljøgreiene dems.. Gi oss E85 på hver stasjon hvertfall :D Ikke tving folk til å ta buss å tog. det er UMULIG å bruke når man ikke bor i en by.

Mathisen
11/03/10, 10:35
SV og miljøgreiene dems.. Gi oss E85 på hver stasjon hvertfall :D Ikke tving folk til å ta buss å tog. det er UMULIG å bruke når man ikke bor i en by.

amen:p

locked
11/03/10, 21:06
Neppe. Hadde man hatt en minste anelse om hva som står på bok fra oljefondet hadde man virkelig fått bakoversveis.

Det vi bilister betaler inn til vei i alle avgifter dekker helt glatt alene alle utgifter med veiutbygging.
Fakta er at bare 30% blir brukt av det som kommer inn. Grunnen er mangel på arbeidskraft.
Alikvel økes priser hele tiden og dem skylder på miljø.

En annen SV politikk som har kommet frem er ved søknad om veiutbygging pr i dag, så er bomstasjon obligatorisk for å dekke inn utgifter.
Typisk rød grønn fisepolitikk.

Så forresten i går i avisen av SV prøver å innføre flyseteavgift på 100kr ekstra pr sete nå..
Blir skikkelig overgitt !

Nei nå er det på tide, og vel fortjent at frp kan vise hva dem er gode for.
Dem tør å si det dem mener og tør å gå i strupen på motparten.
Vi trenger slik i dette landet som virkelig er på vei til å gå på hodet.
Og de 100kr skulle gå rett til TOG!

Det vil si at hver eneste flypassasjer skal kaste 100kr i TOG-sluket! Fy faen for en politikk!

DieselDriver
11/03/10, 21:09
Det synes jeg er helt okei. Pendler man med tog går man i en økonomisk ruin. Tog skulle vert gratis.

locked
11/03/10, 21:28
Det synes jeg er helt okei. Pendler man med tog går man i en økonomisk ruin. Tog skulle vert gratis.
Du finner ikke mer subsidiert transportmåte enn tog. Grunnen til at det er så jævla dyrt er måten det er organisert på, gammalt utstyr og ikke minst topografien i dette landet som ikke er egnet for tog. Det er bare å innse at man kan bruke jernbanen til godstransport mellom de største byene. Thats it.

TeamBørnOut
11/03/10, 21:33
Hva mener dere nå? At det ikke lønner seg med tog på en fredags kveld fra mysen til ski? (Meg, konduktøren og lokkføreren var de eneste på toget :D)

Morgis
11/03/10, 21:38
Det skal satses mer på tog og buss her i kristiansand (sikkert norge generellt).
Men tror du ikke jaggu dem sparer inn og dermed fjerner ruteavganger, nattbusser osv.
Små lokale togstasjoner skal legges ned, det inkluderer min lokale stasjon... Bakvendt norge.!
Her blir man nesten pålagt å bruke kollektiven og straffet om man bruker bilen.
Men hva skal man gjøre når de få alternativene enn har spinkles sammen hele tiden.

samuel
18/03/10, 12:02
Stemmer man FRP så går norge under i løpet av 2 år.

enig;)

Lightyear
10/05/10, 00:55
Syns det er litt merkelig at vi har veier tilsvarende mange u-land når vi er et av verdens rikeste land. Men det kan jo ikke bare være fordi de rød-griske styrer tinget.
Det er jo så dyrt å kjøre bil at man må bare se på det som en hobby å eie en bil :eek:

A

Christian
10/05/10, 00:58
Det er ikke merkelig i det heletatt.
Heia Norske regjeringa som kun bryr seg om hvordan man ser ut utad, mot andre land.

Bil er luksus, derfor skal det koste. Og derav er det heller ingen som har bruk for bil, hva skal man da med veier?

Det er intet annet enn tullete den politikken som drives dag. Noen skulle rydda SKIKKELIG opp i det såkaldte samferdelsdepartementet, og fått inn litt hoder som har peil på det man trenger å ha peil på.

A.Finstad
10/05/10, 01:07
men fortau det skal dem ha! dem bygger jo fortau fra lillestrøm til frogner nå å hvem faen GÅR den strekningen syklista bruker det i hvertfall ikke! ikke det som skal bygges mellom jessheim å kløfta heller ikke noen vits! enda et eksempel er jo at dem skal ha KOSTA og salta fortau til en vær tid om vinteren inni oslo! noen av dem SKAL være svarte HELE tia å det veit jeg for jeg hadde noe av ansvaret for å holde det svart! å det var ikke lett rundt juletider!

Lightyear
10/05/10, 01:17
Skulle ikke vært lov å sitte på tinget uten å hatt en skikkelig jobb i minst ti år først. Er jo helt sinnsykt å tenke på at folk som aldri har hatt en skikkelig jobb sitter og styrer landet. Stortinget minner på mange måter om en verna bedrift, åja men det er sant verna bedrifter er jo ikke verna mot rød-grisk politikk :mad:



Morro og sett dem brukt opp hele oljefondet på å drive ut negere og lage åååå så bedre veger, så Norge hadde sett ut som Somalia om 10 år ;)

Og du tror virkelig at det er mulig å styre feks NAV dårligere enn nå? De har jo kostet oss milliarder de siste årene og det har aldri vært dårligere stelt med det "sosiale" i et land som liksom skal være sosialistisk. Noe er veldig veldig galt når ikke engang dette er på plass. Og hvor mange brutte "løfter" er det Jens & Co er oppe i nå?? Skjønner ikke denne frykten for at hele landet skal gå på tryne bare fordi vi skifter ut regjeringen.

A

Christian
10/05/10, 01:22
Det er virkelig fasinerende å høre på folk som faktisk tror rødgrønt er alfa og omega.
Jeg skal være enig i at dem blåe har endel sære meninger, men alt i alt går det hvertfall ann å leve sånn.

Sånn som det er nå er bare galt. Jeg skjønner ikke hva folk tenker med.
Velferdstaten. Jepp, velferd, for staten.:rolleyes:

Morgis
10/05/10, 07:07
Velferdstaten. Jepp, velferd, for staten.:rolleyes:

riktig =)

TeamBørnOut
10/05/10, 07:33
Morro og sett dem brukt opp hele oljefondet på å drive ut negere og lage åååå så bedre veger, så Norge hadde sett ut som Somalia om 10 år ;)

Dubai er forresten navnet du mener! Vært der? Genialt land!

Christian
10/05/10, 12:43
Dubai er forresten navnet du mener! Vært der? Genialt land!

Haha! :D

Lightyear
11/05/10, 00:54
Dubai er tingen, de leier inn arbeidskraft fra andre land for å få ting gjort.
Kanskje vi kunne leid inn noen til å feks bygge veier hvis vi er for udugelige til å få ting gjort selv.

A

TeamBørnOut
11/05/10, 16:06
Det gjøres en del i østfold. svenske "veivesnet" ordner en del veier :) Merklig nok så klager de på grunnarbeidet som er gjort på en del av veiene? kan ikke skjønne det.... gammle kjærrestier må jo være helt supert :P

locked
11/05/10, 17:35
det er i en del tilfeller ikke snakk om noe grunnarbeid I DET HELE TATT...

Det har gjerne startet med en sti, så blitt en kjerrevei, traktorvei, smal grusvei så siger grusen utover slik at hver gang man har på mer grus blir veien breiere og til slutt kommer noen på at asfalt er fint!

Da kommer svart og fin asfalt med hvite fine striper på, men skinnet bedrar. Kantene tåler ikke en dritt og det er generelt livsfarlig å kjøre tunge kjøretøy på slike veier.

ChrML
11/05/10, 17:41
Kjørte seinest på en ganske smal vei hvor asvalten faktisk så ganske ny ut. Men det var sinnsykt kulete, aldri sett så humpete vei før. Store kuler opp og ned hele tiden over hele veien. Der kommer nok det med grunnarbeid inn, ganske ny asvalt men grunnen siger.

TeamBørnOut
11/05/10, 17:46
Det er ikke så rart... At skiltet "gårdstun" finnes langs offentlige veier er helt høl i hue... Var nok ganske hardt rammet av downs han som satt i statens veivesen og ba gutta asfaltere gammle kjærreveier... i 2010 så kjører man fortsatt gjennom eiendommen til folk. gjerne 4-5 meter fra låvebruer etc. fantastisk! Norge har kommet langt!

ChrML
11/05/10, 17:48
Men staten driter vel i det.. Er jo vi som må bytte dempere og foringer hele tiden pga det, som sørger for at statskassa får mer momspenger. Andre kjøper nye biler som gir staten enda mer fortjeneste!

Christian
11/05/10, 18:00
Staten skal ha kred for å ha funnet noe å tjene penger på, da! Som alle MÅ kjøpe!
Mye av veiene her vi bor er fyllt igjen med søppel (ja, gamle rør better og alt mulig kjafs) fra gamle dager, når folk kjørte der med hest å kjerre. Ting utvikler seg stadig!

T90
11/05/10, 18:16
Enkelte plasser ble gammle biler, busker å annet søppel brukt som fyllmasser.
Det nytter ikke å klage på veiene her i landet..
Når det skjer ulykker på samme plassen flere ganger her i landet så driter de i å jøre noe Mens i sverige så blir det utbedret når de har funne ut at det har skjedd en ulykke flere ganger på samme plass.
f.eks i ett uoversiktelig veikryss.

Husker dere han motorsykkelisten som hoppet i en sving å havnet i skauen og døde.
Pga at vegvesnet hadde grevd ett hull i vegen laget en svær hump i svingen?
Å de hadde ikke giddet å asfaltert det hulle i vegen fordi sikkert dagen var over etter alle kaffe pausene.

Marius
11/05/10, 19:48
var en eller annen konferanse hvor svenskene hørte hvordan vi bygde veier, da bare ristet dem på hodet og mente at det ikke gikk ann å holde på slik.
skjønner ikke det, vi har da tipp topp standard, bare se på oslo, omtrent ikke ett hull i veien.

T90
11/05/10, 19:50
Ta deg en tur på Bygde norge du marius.

Marius
11/05/10, 19:54
Ta deg en tur på Bygde norge du marius.

tror egentlig dere trenger en tur til byen og, oslo er faktisk rimelig drøyt.
har hørt flere si at bygdeveiene faktisk er bedre i mange tilfeller

Tore
11/05/10, 20:53
Greia er jo den at bilen finansierer Norge, og for å bedre finansene legger de på avgifter med miljø som alibi. For å forsvare miljøet lar de noe av bilavgiftene gå til subsidiering av tog og buss. Med disse bilfinansierte subsidiene kan de fjerne andre subsudier de bruker til kollektivtrafikken - på denne måten vil de totale susidiene gå ned, samtig som en større og større andel kommer fra bilistene. Denne nedgangen i subsidiene resulterer igjen i stadig dårligere kollektivtibud, i alle fall i distriktene, som igjen fører til økt bilbruk, som igjen fører til enda flere inntekter til staten. De har laget en "evighetsmaskin" for inndriving av penger med denne politikken som føres her til lands.

For å pøse på enda mere penger inn så lar de veinettet forfalle, slik at bilene slites fortere. Mere bildelesalg og verkstedbesøk gir også inntekter gjennom moms og brutto nasjonalprodukt. I tillegg trenger folk ny bil når de går lei av å lappe på den gamle som igjen gir enorme innteker gjennom ett horibelt avgiftsnivå. For å kryddre tilværelsen ekstra så pøser de på med enorme mengder salt slik at tæringen av bilparken virkelig skal akselerere...

Jeg er jammen glad jeg er rød-grønn fargeblind :-)

Lightyear
11/05/10, 21:48
tror egentlig dere trenger en tur til byen og, oslo er faktisk rimelig drøyt.
har hørt flere si at bygdeveiene faktisk er bedre i mange tilfeller

De 1300meterene med grusvei opp til huset mitt er til tider bedre enn mange av gatene inne i Oslo sentrum :rolleyes: Og det skumleste er steder hvor det er gjort "arbeid" ofte fordi der ser man ikke kuler og kanter like lett som hvis det er åpne kratere i veien.
Jeg snakket med en som hadde jobbet med å bygge veier i Norge for et par år siden, han var nylig pensjonert. Han fortalte at de leide inn mye svensker og disse var sjokkerte over hvordan vi gjør det, det gikk mye på grunnarbeidet som er nevnt her men også det at vi bruker asfalt av så dårlig kvalitet at de ikke engang hadde bygd sykkelstier eller fortau av sånt i Sverige.
For de av oss som er over hos söta bror innimellom så er det merkbart stor forskjell når man passerer grensen, ikke tenk Svinesund siden det er prioritert strekning på Norsk side, men over Ørje/Töcksfors feks er det enormt forskjell bare på noen få km avstand. Kom innover til Norge etter å ha tilbakelagt vel 20mil på andre siden og det gikk ikke mange meterene før jeg kom til en hump i veien etter noe arbeid som var gjort. Jeg skvatt skikkelig fordi jeg var blitt vant med plane og fine veier..

A

ChrML
11/05/10, 21:55
De 1300meterene med grusvei opp til huset mitt er til tider bedre enn mange av gatene inne i Oslo sentrum :rolleyes: Og det skumleste er steder hvor det er gjort "arbeid" ofte fordi der ser man ikke kuler og kanter like lett som hvis det er åpne kratere i veien.
Jeg snakket med en som hadde jobbet med å bygge veier i Norge for et par år siden, han var nylig pensjonert. Han fortalte at de leide inn mye svensker og disse var sjokkerte over hvordan vi gjør det, det gikk mye på grunnarbeidet som er nevnt her men også det at vi bruker asfalt av så dårlig kvalitet at de ikke engang hadde bygd sykkelstier eller fortau av sånt i Sverige.
For de av oss som er over hos söta bror innimellom så er det merkbart stor forskjell når man passerer grensen, ikke tenk Svinesund siden det er prioritert strekning på Norsk side, men over Ørje/Töcksfors feks er det enormt forskjell bare på noen få km avstand. Kom innover til Norge etter å ha tilbakelagt vel 20mil på andre siden og det gikk ikke mange meterene før jeg kom til en hump i veien etter noe arbeid som var gjort. Jeg skvatt skikkelig fordi jeg var blitt vant med plane og fine veier..

A
Angående det der så synes jeg grenseovergangen til Sverige rundt Kongsvinger er fin ("smuglegrensa"). Kommer fra Sverige, ganske lang og øde landevei vei i skogen, asvalten er svart og fin å kjøre på. Helt stille og behagelig i bilen når man kjører der.

Så ser du skilting om norskegrensen og en strek over veien som markerer grensa, og akkurat på streken omtrent hører du bare BANG så er du over de første kulene og høla på norske veien. Og asvalten er gammel og slitt, ser ut som den kjerreveien :p. Så fortsetter veien sånn!

Godt eksempel på hva vi kan lære av svenskene!

locked
11/05/10, 22:30
tror egentlig dere trenger en tur til byen og, oslo er faktisk rimelig drøyt.
har hørt flere si at bygdeveiene faktisk er bedre i mange tilfeller

Oslo er helt jævlig... Mye bedre asfalt her men det har nok med trafikkmengde å gjøre.

Men jeg var inni osloområdet å svirra for noen uker sia og det er jammen mye som er dårlig i byen også! Spesielt nær trikkeskinner...

Lightyear
11/05/10, 23:11
Angående det der så synes jeg grenseovergangen til Sverige rundt Kongsvinger er fin ("smuglegrensa"). Kommer fra Sverige, ganske lang og øde landevei vei i skogen, asvalten er svart og fin å kjøre på. Helt stille og behagelig i bilen når man kjører der.

Så ser du skilting om norskegrensen og en strek over veien som markerer grensa, og akkurat på streken omtrent hører du bare BANG så er du over de første kulene og høla på norske veien. Og asvalten er gammel og slitt, ser ut som den kjerreveien :p. Så fortsetter veien sånn!

Godt eksempel på hva vi kan lære av svenskene!

Hehe! Akkurat den følelsen ja, det burde gå et lys opp for alle som opplever dette. Jeg fikk følelsen av at man vet ikke hvor godt man har det før det er borte, blir fort bortskjemt når man har kjørt langt på gode veier ;)

locked:
Noen steder er det forsterket rundt skinnene og der går det ganske fint, men feks der hvor Ring2 og Sannergata krysser trikkeskinnene i Vogtsgate er det langt verre enn fartsdumper :mad:

A

Christian
11/05/10, 23:16
For å være realistiske er det bare å stenge denne tråden egentlig.
Det hjelper ikke hvor mye peil VI har på bil, slitasje, asfaltarbeid, eller politikk i det store, når det sitter sånne brødhuer å styrer.

Den harde sannheten er at, hvis man er av typen som liker bil i Norge, kan man like gjerne putte ei kule i huet, fort å gæli, enn å bli pint til døde av byråkratiet.

locked
11/05/10, 23:28
Hehe! Akkurat den følelsen ja, det burde gå et lys opp for alle som opplever dette. Jeg fikk følelsen av at man vet ikke hvor godt man har det før det er borte, blir fort bortskjemt når man har kjørt langt på gode veier ;)

locked:
Noen steder er det forsterket rundt skinnene og der går det ganske fint, men feks der hvor Ring2 og Sannergata krysser trikkeskinnene i Vogtsgate er det langt verre enn fartsdumper :mad:

A
Veit ikke helt hvor jeg var.. området nydalen-grønland eller noe i den dur. Var der med tilhenger og det var ingen givende opplevelse!

henrik940
12/05/10, 06:07
Nå er det slutt på å bruke oljepenga og, så nå går det strake veien ned med alt!

Lightyear
12/05/10, 07:42
Veit ikke helt hvor jeg var.. området nydalen-grønland eller noe i den dur. Var der med tilhenger og det var ingen givende opplevelse!

Ja, du finner litt trikkeskinner mellom Nydalen og Grønland :D

A

Marius
12/05/10, 17:30
man får litt "spess" kjørestil med 215/35/18 og stiv bil i oslos gater skal jeg si dere :D

TeamBørnOut
12/05/10, 17:34
eller bare la det gå sin gang :P tror faktisk jeg må opp på traktor dimensjon (40) nå i sommer... ser ut som om man har kantkjørt felgene langs et fortau etter noen turer ned i alle hull å sprekker i veien

Marius
12/05/10, 17:39
det er heeelt uaktuelt, kan kan kanskje strekke meg til 225/35 men aldri i verden noen 40 profil på 18". det hører hjemme på 17" det.

TeamBørnOut
12/05/10, 17:46
Det ser jo jævlig ut ja. men greit å beholde felgene... men når jeg skal bestille dekk så blir det nok 35 profil igjen :P er jo egentlig ikke plass til 40 profil hvis man skal senkebilen heller..
Men jeg banner å skriker mye i oslo om dagen :s begynt å gi beng :D

Marius
12/05/10, 17:49
hehehe

til og med med firmabilen kjører jeg pent og rundt hull og stopper nesten over trikkeskinner osv. og den er jaggu ikke verdt det altså

The Sven
12/05/10, 17:54
Kjører man ikke som ei kjerring så går det ikke an med 35 profil... (les: sidelengs over asfaltskjøter etc) Kjører man som ei kjerring kan man heller ikke ha det (les: fortauskanter). Så da vet jeg ikke hva du er. Hehe.

Marius
12/05/10, 17:59
Kjører man ikke som ei kjerring så går det ikke an med 35 profil... (les: sidelengs over asfaltskjøter etc) Kjører man som ei kjerring kan man heller ikke ha det (les: fortauskanter). Så da vet jeg ikke hva du er. Hehe.

tvilsom kanskje?? :D ;)

The Sven
12/05/10, 18:06
Ikke helt utenkelig det kanskje;) Da klarer man å kjøre som ei kjerring over asfaltskjøter og som en mann inntil fortauskanter?

Marius
12/05/10, 18:12
skli som en mann i trikkeskinnene og parkere oppå fortauskantene som er kjerring mener du

Lightyear
13/05/10, 00:39
Kjører med 215/35 på 18" jeg også, men det blir nok 225 neste gang siden uniroyal tydeligvis har mindre størrelse enn mange andre. Og det smeller litt innimellom selv om jeg tar det rolig, banner like mye hver gang :mad:
Heldigvis har jeg ikke brukt så mange kronene på felgene ;) Klarte å kantkjøre litt i fjor sommer og fikk noen andre småskader :(
Det kan være greit å ha noenlunde samme kjørestil med firmatralle ja, jeg kjører pent utenom alle hull av litt størrelse med den selv om det er 15" med myehhh gummi på den. Ganske greit å ha en vane med å kjøre utenom alle hull og kanter.

For å gå tilbake til topic her så vil jeg si at politikken nesten oppfordrer til å bli lovbryter. Det minner litt om undertrykking syns jeg, og mange entusiaster følger nok ikke alle regler, vet om flere som nesten bygger om bilen før og etter EU eller andre kontroller/visninger, hehe!

A

ChrML
13/05/10, 08:02
det er heeelt uaktuelt, kan kan kanskje strekke meg til 225/35 men aldri i verden noen 40 profil på 18". det hører hjemme på 17" det.
215-40 ser ikke så jævlig ut på 18". Enig i at 215-35 ser bedre ut, men litt strekk på 18" blir jo et helvete på hullete veier. Kanten vil jo gå nedi hele tia :p.

Marius
13/05/10, 08:29
215-40 ser ikke så jævlig ut på 18". Enig i at 215-35 ser bedre ut, men litt strekk på 18" blir jo et helvete på hullete veier. Kanten vil jo gå nedi hele tia :p.

kjører 215/35 på 8,5" felg jeg, klart seg i 3 år nå i oslos gater

Joakim-G_R
17/05/10, 04:02
Hvem VIL kjøre i Oslo. Landeveier er bedre og morsommere med både bil og motorsykkel.

Og utrolig bra veier oppover i landet! Vært en tur i Ålesund med motorsykkel, ble overrasket over fin asfalt faktisk, fra ca lillehammer og oppover var det rimelig bra syns jeg.

Men her nede i Akershus, suger det balle.

ssk
17/05/10, 12:28
Og så til topic igjen da, Amcar gutta prøver hvertfall, og her sitter dere å klager på forumet, DET hjelper nok kjempe mye :P Vil vel tørre å påstå at det hovedsaklig er befolkningens feil, man stemmer når det er valg, mange velger også å ikke stemme.. og bortsett fra det så sitter de fleste bare hjemme å syter, eller på et forum...

Joakim-G_R
17/05/10, 12:33
Du har ikke syterett om du ikke bruker stemmerett.

Hilsen FRP-tilhenger.

Lightyear
17/05/10, 22:26
215-40 ser ikke så jævlig ut på 18". Enig i at 215-35 ser bedre ut, men litt strekk på 18" blir jo et helvete på hullete veier. Kanten vil jo gå nedi hele tia :p.

Litt strekk på hjula mine, men har bare vært nedi et par ganger jeg, ene gangen var det bittelite (men dypt) hull på Alna, så ikke noe før det plusetlig smalt som f... :mad: Sjekka ut hullet i etterkant og det var virkelig lite, men treffer man feil og med litt fart så blir resultatet et fint hakk i felgen.

Helt enig at man ikke har syterett hvis man ikke har stemt. Jeg for min del er 100% overbevist at det var noe fusk ved siste valg, jeg NEKTER å tro at flertallet av norges befolkning faktisk er så godtroende og naive at de vil fortsette med rød-grisk regjering.
Jeg er ihvertfall med hvis det er blir aktuelt å dra til tinget, kanskje vi burde samle alle bilklubber under en "paraply" og sette frem forslag sammen? Samme driten om du kjører AmCar, tysk, svensk eller riskoker :p

A

ChrML
17/05/10, 22:31
Litt strekk på hjula mine, men har bare vært nedi et par ganger jeg, ene gangen var det bittelite (men dypt) hull på Alna, så ikke noe før det plusetlig smalt som f... :mad: Sjekka ut hullet i etterkant og det var virkelig lite, men treffer man feil og med litt fart så blir resultatet et fint hakk i felgen.
A
Ja, lav profil og strekk er ikke akkurat heldig hvis du treffer akkurat feil i hullet :p. Sånn at dekket akkurat sklir nedi og slår kanten i hullet på veien ned.



Helt enig at man ikke har syterett hvis man ikke har stemt. Jeg for min del er 100% overbevist at det var noe fusk ved siste valg, jeg NEKTER å tro at flertallet av norges befolkning faktisk er så godtroende og naive at de vil fortsette med rød-grisk regjering.
Jeg er ihvertfall med hvis det er blir aktuelt å dra til tinget, kanskje vi burde samle alle bilklubber under en "paraply" og sette frem forslag sammen? Samme driten om du kjører AmCar, tysk, svensk eller riskoker :p

A
Har inntrykk av at de fleste stemmer for rød-gr(isk)ønn regjering av gammel vane fordi de alltid har gjordt det. For synes det er rart at det faktisk går an å mene at Arbeiderpartiet er veien å gå! Det er alltid typiske A4 / "mannen i gata" folka som stemmer Arbeiderpartiet.

Lightyear
17/05/10, 22:41
Ja, lav profil og strekk er ikke akkurat heldig hvis du treffer akkurat feil i hullet :p. Sånn at dekket akkurat sklir nedi og slår kanten i hullet på veien ned.
Det smalt noe helt forj*vlig, og jeg trodde at det skulle bli verre skade men tyder på at borbet kan dette med felger :)




Har inntrykk av at de fleste stemmer for rød-gr(isk)ønn regjering av gammel vane fordi de alltid har gjordt det. For synes det er rart at det faktisk går an å mene at Arbeiderpartiet er veien å gå! Det er alltid typiske A4 / "mannen i gata" folka som stemmer Arbeiderpartiet.

Og det er akkurat disse som betaler mest skatter og avgifter også, forstå det den som kan. Orker ikke tenke på sånt nå, blir bare i dårlig humør av det ;)

A

Soulair
07/06/10, 13:19
Back to topic! Da virker det som at det skjer noe! Laget en egen tråd under Generalt Prat HER (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=6106)

Daniel V
23/12/10, 11:35
Oslo er helt jævlig... Mye bedre asfalt her men det har nok med trafikkmengde å gjøre.

Men jeg var inni osloområdet å svirra for noen uker sia og det er jammen mye som er dårlig i byen også! Spesielt nær trikkeskinner...

Hehe. Bor selv i Oslo, og det er som du sier, vi som bor i hovedstaden er storforbrukere av foringer, bærekuler og endeledd! Du finner ikke en bil som har rullet i Osloområdet som ikke får mangel på bærekuler, endeledd og diverse foringer under hver EU-kontroll! Hvis man kjører oppover fra Oslo S, mot stortinget, i tvergaten til Karl Johan (altså den på venstre side hvis man har retning mot slottet) Så slår det sånn i rattet, og det er så mye hull at det ikke går ann å kjøre i mer enn 5 km/t opp der uten at man kjører i hull på størrelse med vaskebøtter.

Ta et annet eksempel som viser hvordan regjeringen tenker. Utenfor stortinget, på hver side av spikersuppa (høyreside er Karl Johan, mens venstre side husker jeg ikke hva heter, men er to parallelle gater) går det som sagt to parallelle gater. Det som er litt morsomt er at i forbindelse med oppussingen av Karl Johan, ble det lagt brostein i begge gatene. I Karl Johan går det nesten ikke trafikk, så der gjorde det ikke noe, mens i den andre gaten jeg nevnte over her går det 9 busslinjer og 3 trikkeruter (fordi denne gaten ender jo ved Saga kino på venstre side av Nathionaltheateret).

Det som gjorde det ganske morsomt var at de brukte 2 millioner kroner på å legge brostein i denne gaten. 4 mnd etter gaten var ferdig, fant de ut at bussene ikke tålte å kjøre på brosteinen, fordi de rett og slett ristet i stykker, og det ble for dyrt for Ruter# å reparere bussene hele tiden, derfor tok de det enkelt og la svart ASFALT over brosteinene! Det var jo 2 mill rett ut av vinduet! Men det som fortsatt er litt morsomt er jo at trikkeskinnene som går der, er jo på nivå med brosteinene, så hver gang du kommer til et sted hvor du må krysse en trikkeskinne, er det jo 20cm ned til skinna, noe som er veldig kult når man kommer rett på og skal over to stykker! Kan si det smeller greit hvis man ikke ser det!


Kan jo komme med et annet litt morsomt eksempel på sløsing også:

Her på Nordstrand, hvor jeg bor, var det en periode hvor det gikk leddbuss, som buss fra byen, noe som var en kurant løsning. Eneste problemet var at fartsdumpene på en av hovedveiene her jeg bor, var litt for bratte slik at bussen slo nedi ved leddet når den var fullastet i rush-tiden( vanlige busser kom seg over uten problemer). Staten begynte selvfølgelig å utbedre dette, og stengte veien i 2 mnd mens de byttet ut alle fartsdumpene med nye og ikke fullt så bratte fartsdempere (Disse er så slake at det tar jo lang tid å kjøre over dem:p). Da disse endelig var ferdige, og veien åpnet, gikk det to uker, før de fjernet leddbussene fra den ruta, og erstattet dem med vanlige busser... Mye vits!

Joakim-G_R
24/12/10, 03:03
Kan jo komme med et annet litt morsomt eksempel på sløsing også:

Her på Nordstrand, hvor jeg bor, var det en periode hvor det gikk leddbuss, som buss fra byen, noe som var en kurant løsning. Eneste problemet var at fartsdumpene på en av hovedveiene her jeg bor, var litt for bratte slik at bussen slo nedi ved leddet når den var fullastet i rush-tiden( vanlige busser kom seg over uten problemer). Staten begynte selvfølgelig å utbedre dette, og stengte veien i 2 mnd mens de byttet ut alle fartsdumpene med nye og ikke fullt så bratte fartsdempere (Disse er så slake at det tar jo lang tid å kjøre over dem:p). Da disse endelig var ferdige, og veien åpnet, gikk det to uker, før de fjernet leddbussene fra den ruta, og erstattet dem med vanlige busser... Mye vits!

De må jo ha noe å bruke penger på.....

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5358892.ece

Daniel V
24/12/10, 03:19
De må jo ha noe å bruke penger på.....

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5358892.ece

Nok et eksempel, enda det der var enda mer ekstremt.. Men nå tar jeg kvelden.

Du får ha god jul, Joakim ;)

Kjetil Krømcke
24/12/10, 15:14
De må jo ha noe å bruke penger på.....

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5358892.ece

FY f**n er det overhodet mulig!! Jaja da føltes det jo enda bedre å betale skatt.

Ola Hagen
27/12/11, 21:58
Er jo jævlig vanskelig å finne ett parti på stortinger som fyller alle krav, jeg vil virkelig at bilmiljøet skal bli tusen ganger større og bedre enn det er idag. Men fatter'n er bonde og jeg vil at norske bønder skal overleve i norge uten at de skal bli nedkonkurrert av import matvarer som er solgt jævli billig inn i norge grunnet lav kostnad i utlandet, men dette er politikerne sin skyld dette også som har gjort det jævli dyrt å være bonde i norge.

Og sjøl om politikerne vil at vi skal kjøre kollektivt, så får det dratt ut hue av bakken og se virkeligheten. Når jeg har vært i hamar og kjører buss til Romedal (der jeg bor) så må jeg kjøre en time fra hamar og hjem som egentlig tar kvarter siden bussen skal kjøre inn i alle nabokommuner først, og dette er klokka TO om natta! Og jeg som skal på jobb klokka seks, har ikke en buss som kjører riktig tid, og hemmat er ikke stort bedre.

Til og med når jeg gikk på videregåene på stange videregående skole og sku hemmat så måtte jeg hoppe av på grensen til ilseng og romedal skillet og GÅ helt hemmat, hele nye tjue min å gå med sekk og bag og innimellom poser med six pack. Det savner jeg ikke, idiotisk planlegging av kollektivtransport!

og attpåtil så har jeg dessverre en onkel i sv som er for kollektiv transport og når han skal på besøk så kjører han tog fra oslo til stange togstasjon, og kommer han seg videre derfra og hemmat til oss? Neida, ingen buss, og penger på drosje vil han ikke bruke! Hvis norge blir verre enn dette så vurderer jeg seriøst å flytte til sverige. Er jo helt innavla politikk i norge som kun fører til uvitenhet av konsekvenser av doms prøvelser....

Og i tillegg med det miljø pratet doms om dieselbil og bensin biler og el biler og slikt. Og de prater så varmt om arnold schwarneger ( ett eller anna navn) så er det begeistra for bilen til petter storberget og kjerringa, en Tesla fordi den var så miljø vennlig.. Har dom tenkt på hvor mye en tesla koster egentlig??

Hvis noen har forslag til hvilken parti som er for bilbygging og bilinteresse og lavere bilavgifter og for å beholde norske bønder og gi F**** i kollektivtransport for de som ikke ønsker, så si ifra så skal jeg stemme.

The Sven
28/12/11, 00:28
Hvis du ønsker bedre levekår for bønder så vet jeg ikke om Sverige er stedet å dra, det landet er jo iferd med å gro helt igjen.

Audun
28/12/11, 00:59
bare vent, kommer snart den generasjonen som er drittlei AP. og veldig opphengt i alkohol ,snus/røyk, billig bensin, og drittlei et viss folkeslag om en kan kalle det det.. jaja you name it! Hvem parti som kommer til og tjene på dette vet nok de fleste! :)

Voolvoo
29/12/11, 00:58
Snobbete idioter med alt for mye selvtillit, ego og penger du mener? :D

Norge blir snart helt svart og... 5 år tilbake var det ikke så ille som nå.