PDA

Vis full versjon : Vil disse felgene passe bilen min?



PyrionZ
05/08/11, 03:08
Kom over noen grisebillige felger jeg fikk skikkelig lyst på, men er usikker på om de vil passe på bilen. (v70 99mod)

Størrelsen er som følger: 5x108 7 1/2 x17 ET36 Navstørrelse:67,1

Samme jeg spør, er det derfor man bruker disse "plastforingene" i felgen? Pga hullet på felgen er for stort? Må bruke sånne på sommerhjulene av typen Mega.

mrstfu
05/08/11, 23:57
De felgene har riktig boltsirkel, bredde er heller ikke noe problem. Jeg kjører med 7.5" brede felger selv, null stress.

Problemet, om det kan kalles det, er innpresset. Med ET36 havner hver felg 7mm lenger ut fra senter av bilen, så du vil nok kunne oppleve noe mer subb i innerskjermen ut mot fangeren, om du opplever noe. Om du skal senke bilen, må du passe GODT på å ha stive nok dempere, da du har mindre slingringsmonn (vandringsmulighet) før skjermen tar nedi gummien.

Navåpningen burde ikke være noe problem, den er jo i utgangspunktet kun tilstede for å sentrere felgen under montering. Om du drar til boltene litt etetrhvert, og ikke en bolt av gangen, burde det gå helt fint med de 2mm større navåpningene i forhold til original.

Sære felger du jhar funnet deg, har aldri vært borti ET36 eller dne navåpningen før. Har du bilde?

PyrionZ
06/08/11, 00:03
Felgene er solgt, så da gjør det ingenting at jeg poster her! hehe
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29471085 Er disse jeg kikka på.
Dog usikker på om infoen i annonsen er korrekt, da det var litt avvik da jeg snakka med han.

mrstfu
06/08/11, 00:14
Dette er BBS Nebula-replika, om de faktisk er i 16". Disse kom kun i 17" og 18", til V70N, såvidt jeg vet.

Trur det er samme Daniel V har, kan jo kjøpe hans:D

Uansett, knall felger på 850 og V70:D

Hovin
08/08/11, 17:00
Jeg har disse felgene i 18" på min på sommer. Synes de kler bilen godt. Disse plastforingene må være på plass, hvis ikke kan du oppleve ubalanse i hjulene dine. Det skal svært lite til for å få ubalanse. Jeg jobber med dekk og felg, så jeg ser dette problemer daglig.
http://forum.vccn.no/