Vis full versjon : BOV vs resirk ventil
Er det noen har som har noen formening om hvorfor så å si alle dytter BOV/dumpventil eller hva dere mener det heter, på bilene sine istede for å kjøre med returventil? Annet en for lyden sin skyld så klart. Vet det er litt deilig å dra av gårde med litt blåselyd. Husker jeg hadde det på min gamle 740tic, og ble fort lei. På S4'n jeg hadde hadde jeg blenda resirk, så den fikk jeg en stille men deilig chatter i
Det er helt enkelt en smakssak. Dump-lyden er veldig populær blitt..
Og hvis du har en blenda resirk har du jo ingen dump i det hele tatt, ikke så rart hvis du fikk chatterlyd av det.
Er det skadlig a kjore uten dump/resirk? det forste Ft motorene kom vel uten?
er vel skadelig for turboen , da det blir tilbakeslag på akslingen
Er vel ikke helt det beste for turboen sin del ettersom jeg har skjønt.
De første ft motorene har faktisk samme resirk som et motorene, den står montert fremst på toppen på eksossiden :P
Selv kjører jeg med en bosch resirk som er levert originalt på audi s4, og er meget fornøyd med den. Ikke for mye lyd og ikke for lite med åpent filter
Er innebygget dump på de også.
Jeg kjører åpen dump av den enkle årsak at det ikke fulgte med noe resirk når jeg kjøpte turboen. Kjørt sånn i ca en mnd og er møkkalei av dumpen allerede :p Var litt morsommere når man var litt yngre merker jeg
De første ft motorene har faktisk samme resirk som et motorene, den står montert fremst på toppen på eksossiden :P
bilde hvordan det ser ut der? er det derfor det er 3 skruhull forerst på toppen altså?
bilde hvordan det ser ut der? er det derfor det er 3 skruhull forerst på toppen altså?
Har desverre ikke noen bilder av hvordan den ser ut :( Jepp er som du sier, står montert i de 3 skruhullene fremst på toppen i en "trekant" sånn ca :P
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.