PDA

Vis full versjon : justerbar sensor for elektrisk kjølevifte?



Terje1
04/08/11, 17:12
Har en b230ft i 242n med orginal 940 elektrisk vifte som blir styrt av hjernen,men
ifølge tempmålern inni bilen blir den i overkant varm før vifta slår inn.

mener å ha lest at andre har samme problem også.

Finnes det noen justerbar sensor slik at man får vifta til å starte når en selv vil?

Tenker da på å montere en sensor på slangen på et slikt T-stykke som biltema med flere selger,istedet for at hjernen styrer vifta.

gaupe
04/08/11, 17:20
Har en b230ft i 242n med orginal 940 elektrisk vifte som blir styrt av hjernen,men
ifølge tempmålern inni bilen blir den i overkant varm før vifta slår inn.

mener å ha lest at andre har samme problem også.

Finnes det noen justerbar sensor slik at man får vifta til å starte når en selv vil?

Tenker da på å montere en sensor på slangen på et slikt T-stykke som biltema med flere selger,istedet for at hjernen styrer vifta.

Ja, min oppfører seg også slik, og ser ikkje heilt grunnen til at den skal gjere det. Er det ein forskjell her mellom 240 og 940, som har betydning?

Terje1
04/08/11, 17:28
Ja, min oppfører seg også slik, og ser ikkje heilt grunnen til at den skal gjere det. Er det ein forskjell her mellom 240 og 940, som har betydning?

annen driftstempratur på motorn i 940?:D

Nei jeg vet sannelig ikke,men jeg liker det ikke.
På tidligere biler med slurevifte så har jag aldrig sett tempen så høy ved vanlig kjøring iallefall.
så et eller annet må jeg gjøre med det.

Vil helst ikke sette på slurevifta heller.

Er jo fort gjort å sette dit en sensor på slangen når vifta og releet sitter der ifra før.

Men mener å ha sett en slik justerbar sensor.

Tror ha lange typen på discovery-wheeler dealers "Ed china" eller hva han kalles ettermonterte elvifte på en jeep eller hva det nå var.
Og der justerte han selv "innslagstempen" selv.

skulle hatt en slik:)

Terje1
04/08/11, 17:36
http://www.jegs.com/i/JEGS-Performance-Products/555/52125/10002/-1?parentProductId=943351

Der er en type sensor.

Denne kan slå inn allerede på et par og 70 grader.

Men skulle helst hatt en slik i går.

Noen her til lands må vel også ha noe tilsvarende?

fjelling
05/08/11, 09:54
På de fleste såkalte "campingvifter" er det slike.
Altså sånne vifter man ettermonterer og setter bare fast en termostat til selve radiatoren.
Funker greit dem.

Terje1
05/08/11, 14:07
Granheim bildeler her til lands hadde slike justerbare på lager..så har vært stuntmann og bestilt en slik nå.

kosta ca 380kr

andersg
05/08/11, 17:24
Jeg har sensor i adapter i (nedre) vannslangen og den største elvifta, alt fra Biltema. Tror sensoren skulle slå inn ved 81 grader. Måleren går ihvertfall ca. 2mm over midten når den slår inn.

Men nå har du jo ordna det... :)