PDA

Vis full versjon : ZF og speedometer i 144?



sleepy
03/08/11, 15:37
Har planer om og sette inn ZF kasse i 144`n og lurer på hvordan jeg skal få speedometeret til? Ønsker og å beholde originalutsende på dashbordet...

Er det noen som har gjort dette før og som kan gi meg noen tips så hadde jeg satt veldig pris på det:)

Mr. Crepsley
03/08/11, 15:56
Send en PM til yengis. han har getrag og 242gt instrument. Han kjøpte en boks på ebay som gjor om elektrisk => wire.

Dette gjør at du må ha elektrisk pickup, 240aksling (vet ikke om diff fra 240 går rett i 140)
evt lage deg noe lurt på ei bremseskive eller noe..

nskracing
03/08/11, 20:49
Jeg har selv satt inn zf kasse i min 242 og ville beholde mitt orginale speedometer. lette litt rundt på nette og fant fram til et firma som solgte en liten boks som gjore om fra digitalt til wire.

Cabel-x funker kjempe bra. Monterte 4 magneter på mellomakslen og en sensor. masse muligheter for kalibrering av rett hastighet på speedometeret.


Kan på det varmeste anbefale denne:)

Har mail adressen til en kundebehandler hos dem som lager den hvis du er inntrisert i den ?

Ola Moen
03/08/11, 23:13
Det er nok det smarteste. Har du link til Cabel-X?

nskracing
04/08/11, 16:48
Her er linken

http://www.atrol.com/cablex.htm

og her er mail adressen til han jeg hadde kontakt med hos Abbott Enterprises

John Ware [jware@atrol.com]

daols1
07/08/11, 17:02
Hvor mye koster en sånnen boks?

nskracing
09/08/11, 20:49
Mener jeg betalte Rundt 500 dollar for den med sensor kit og shipping til Norge

sleepy
14/08/11, 20:28
Takker og bukker for raske svar! CableX var jo ikke så dumt det nei...

sleepy
19/08/11, 00:35
Ble jo bare noe tull med den kassa jeg skulle ha. Ikke var det en ZF kasse, det viste seg og være en Getrag 250... jippi....

Men har sittet å fundert litt på det med og få til speedometer og samtidig beholde originalutsende på interiøret.
Hvis man tar et helt vanlig speedo fra en 240 og bruker innmaten i det og setter inn i et GT instrument så burde man vel få et fungerende speedo uten at man trenger masse ekstra dill... Trenger selvfølgelig giver i diffen, men det er jo ganske kurant og ordne...