PDA

Vis full versjon : trenger litt hjelp



deathguard
03/08/11, 15:26
hej eg skal kjøpe MS (mega Squirt) eg fekk spørsmål om


4. What type of ignition system does your car run- where is the crank
angle sensor (CAS) or distributor trigger wheel and what type is it
(Optical/LED Sensor? Hall Sensor? VR Sensor?)
5. How many teeth/windows/slots and what orientation does the CAS, crank
trigger, and/or distributor wheel have? (any missing? all evenly spaced?)


eg har en E motor med alle senorene på men eg for sto ikke akkurat denn
(eg har FK inmat i denne)

deathguard
03/08/11, 15:44
ingen som vet noe?

deathguard
03/08/11, 22:43
bump...

Ola Moen
03/08/11, 23:06
Det var spørsmål om hvilket tenningssystem du bruker. CAS= Veiv posisjon sensor(på norsk) Du har ikke dette på en E motor. Du trenger å kunne endel om basic motorstyring for å ordne dette, så råder deg til å få hjelp av noen som kan dette, med planlegging, bestilling, og montering. Ingenting av dette er "Bolt-on" og enkelt, om du ikke har de nødvendige kunnskapene.

Dette var ikke ment for å være ekkel, men for å spare deg for mye tid, skuffelser, og penger.
Det finnes andre typer datasprut som er enklere å montere uten SÅ gode kunnskaper.
De kan man konfigurere med noen tastetrykk, isteden for å tukle inni selve boksen til sprutet, for å tilpasse forskjellige funksjoner.

deathguard
04/08/11, 00:25
for ms er rett på pce og enkelt å bruke skal du ha noe form for gode data sprut i norge med brebond lamda og dyser koster det lett 10000 - 16000
men ms koster 3000 kr med alt eg trenger fra statene så sirka 5000 kr til sammen med alt

deathguard
04/08/11, 05:24
eg har våknet i 5 tiden å har lest på MS sidene å funne ut at det er egentlig drit enkelt å fikse MS setings begyn lavt så jobber du deg sakte opp over sån at du ikke svir hul i stemplene ikke verre

Espedalen
04/08/11, 05:57
eg har våknet i 5 tiden å har lest på MS sidene å funne ut at det er egentlig drit enkelt å fikse MS setings begyn lavt så jobber du deg sakte opp over sån at du ikke svir hul i stemplene ikke verre


Det er nok værre enn det jo, få en som kan det/ evt hør med noen som har gjort det her på forumet om de vill hjelpe deg for en liten slant med gryn, det er trossalt litt jobb å få det på plass.

deathguard
04/08/11, 07:09
på plass skal eg få det har gjort det før men var bare veldi usikker på crank sensor det var egentlig alt :P

Ola Moen
04/08/11, 13:51
Lykke til... MS er det siste som noen gang skal i bilen min:) Da blir det heller et Motec-sprut til 20 lapper.