PDA

Vis full versjon : plexi bakrute ?



Steffen91
03/08/11, 12:56
følte denne tråden passet best her.
smalt bilen for noen uker siden, å da knuste bakruta..det er bulk der, så tror ikke jeg får inn ei ny..derfor lurte jeg på om noen vet hvor de selger plexiglass eller om noen faktisk kutter å monterer plexi ruter?
eller er det andre/bedre måter å fikse det på?
retting er ikke aktuelt, siden denne blir delebil når den ikke er EU lengre...er så rammeskeiv at den alldri får gjennom :P

takker for svar :)
btw...er 240 sedan om det skulle være til hjelp :P

PyrionZ
03/08/11, 15:46
Plexi som bakrute kommer til å funke i en måned, om ikke mindre.
Plexiglass blir veldig fort ripete, og med alt vegsmusset, regn og vinduspusser så vil du ikke se en dritt gjennom den etter tja, en måned.

Men, plexi er lett å jobbe med, om du velger riktig verktøy. Så å få skjært dette til riktig størrelse kan ikke være så vanskelig. Regner med alle glassmestere kan gjøre sånt.

Er opp til deg om du velger å gå for plexi, men det kommer til å bli sinnsykt ripete etter kort stund. Det er også veldig sprøtt, så fort gjort at det slår sprekker.

Martin.S
03/08/11, 15:57
Det blir veldig fort ripede og matt som det er nevnt her. Også tror jeg du skal få problemer med å forme det likt den gamle ruten, for å få det tett. Slå heller inn bulken og sett inn en annen rute.

Å sette inn bakrute i 240 er noe av det letteste du kan gjøre på den bilen, da ruten sitter i pakning og ikke lim. Om du bekymrer deg for det.

Gegga01
03/08/11, 22:26
ikke bruk plexi det sprekker å riper fort. tåler ikke å bli boret i en gang. skal du ha noe så bruker du lexan! mye bedre å jobbe med og tåler mer. skulle du kræsje igjen med plexi så er du full av plast biter. med er du ikke med lexan. mye tynnere å tåler mer. det revner heller enn at det sprekker. vanlige glass mestere skaffer det.

PyrionZ
03/08/11, 22:41
Plexi er ikke sååå skjørt om man behandler det riktig og bruker riktig verktøy. Har selv jobba en del med plexi, og er bare å være forsiktig så er det ingen fare.

Men, ved eventuell kollisjon vil den antageligvis splintre og havne inne i bilen.

Steffen91
03/08/11, 23:12
har bare en søppelsekk nå, så skal litt til for å få det verre :P
skal prøve å slå litt i an å se hvor rett jeg får det...

åssen er lexan i pris i forhold til plexi(som ikke er så aktuelt lengre)? :P

kermitt
04/08/11, 00:02
Satte i plexi i bakruta på trakoren, funker fett. De selger og monterer på bilglass forettninger og om du vil gjør det selv så har hobby butikker sånt.

Lightyear
04/08/11, 01:35
Koster for endel kroner for så stor plexi bit ;) Men hvis dette er en nødløsning på en soon-to-be delebil så er vel det billigste å leke oppretter og sette inn en originalrute fra en (annen) delebil..

Steffen91
04/08/11, 07:45
den er godkjent i litt over et år til:P så vil kjøre den frem til da...

takker for mange bra svar :)