PDA

Vis full versjon : Tankarmatur-trøbbel '90 240 B230F



spitfire74
03/08/11, 12:23
Hei
Er det noen som har noen gode tricks / tips til hvordan reparere et tankarmatur til en '90 modell 240, om det i det hele tatt er mulig...

Problemet er som følger - Rørene som kommer ut av armaturen har gått av rett over toppen (både hoved + retur). I tillegg er all elektrisk kontakt forsvunnet, så tankmåler + forpumpe er ute av drift.

Sjekket pris hos Volvo, og fikk pris på 2800,- , noe jeg synes er en smule steilt for noen rørbiter og en variabel motstand...

Pri 1 er uansett å få fikset rørene, det elektiske kan evt gjøres senere.

Skal også ta se om jeg klarer å ta turen til nærmeste "høgger" og se om noe mer intakt kan oppdrives der...

På forhånd takk for hjelp!

ArneR
03/08/11, 12:35
Sjekk på www.fcpgroton.com, der får du kjøpt nytt tankarmatur til en mye lavere pris.

spitfire74
03/08/11, 16:15
Sjekk på www.fcpgroton.com, der får du kjøpt nytt tankarmatur til en mye lavere pris.

** Bestilt ** Blir med MVA og frakt ca 1/3 av prisen, tusen takk for tipset !!

volvo
03/08/11, 16:19
Hei
Er det noen som har noen gode tricks / tips til hvordan reparere et tankarmatur til en '90 modell 240, om det i det hele tatt er mulig...

Problemet er som følger - Rørene som kommer ut av armaturen har gått av rett over toppen (både hoved + retur). I tillegg er all elektrisk kontakt forsvunnet, så tankmåler + forpumpe er ute av drift.

Sjekket pris hos Volvo, og fikk pris på 2800,- , noe jeg synes er en smule steilt for noen rørbiter og en variabel motstand...

Pri 1 er uansett å få fikset rørene, det elektiske kan evt gjøres senere.

Skal også ta se om jeg klarer å ta turen til nærmeste "høgger" og se om noe mer intakt kan oppdrives der...

På forhånd takk for hjelp!


Det du har fått pris på er armatur m forpumpen.
Kun armaturet er vesentlig billigere - selv på Volvo...

spitfire74
03/08/11, 16:59
Det du har fått pris på er armatur m forpumpen.
Kun armaturet er vesentlig billigere - selv på Volvo...

Nå har jeg da allerede rukket å bestille fra FCP, og i alle tilfelle måtte armaturet bestilles hos Volvo også, noe jeg ikke ville fått gjort før tidligst i morgen, så...

Men, jeg ba herren på delelageret om pris på kun armaturet, uten pumpe, og fikk denne prisen opplyst. Men er jo grei informasjon for andre at det finnes priser med og uten pumpe!

Fikk forøvrig opplyst ca. samme pris på Bilxtra også for kun armaturen fra VDO. Her fikk jeg se bilde av den, og ut fra bildet var den uten pumpe

Pumpen er funnet i orden etter test (ble litt "jump" triksing, da ledningene er irret av, forsåvidt et separat problem som nå blir fikset automagisk). Hovedproblemet jeg har er at det er lekkasje/sprekk i rørene på oversiden av "lokket", noe som gjør at den drar luft inn i tillegg til bensin, som i sin tur fører til en del driftsproblemer, i tillegg til bensinlukt inne i bilen når man stopper...

Har nå som sagt bestilt fra FCP og "nødtettet" hullene/sprekkene med fuel-proof epoxy inntil armaturet dukker opp, så da håper jeg det holder fram til neste uke :)

Takker for svar i alle fall !

Espen-K
03/08/11, 17:03
Til 940 får du kun armaturet komplett med pumpe og tankmåler, ikke løst fra volvo.