PDA

Vis full versjon : vakumsklokke på varmeapp-slanga?



kristian87-740tic
09/03/10, 23:31
har en 740tic m.b230et motor.
går to slanger fra vann-pumpa og ett annet sted fra motoren og inn til varmeapperatet.
på den ene sitt det en vakumsklokke.
hvorfor er denne der?
og skall det monteres en slange på den til feks. ett sted på innsugsmanifoilen?
kommer liksom ikke noe varm luft inn i bilen.

TeamBørnOut
09/03/10, 23:37
sleng den på vakum siden ja. Sikkert noen som har bytta slange engang å satt på fra 760 eller 960. det er en vakumstyrt kran.

Magnus Hagtvedt
10/03/10, 16:44
Denne ventilen skal gi full åpning når den ikke får vacuum.

ChrML
10/03/10, 17:16
Yes, vakumventilen stenger når den får vakum. Ellers så er den helt åpen. Kobler du den på innsuget vil den åpne seg når du får 0 / overtrykk i innsuget på turbobiler og ellers være lukket :p.

TeamBørnOut
10/03/10, 17:59
spørs hvilken ventil man bruker. han får jo ikke varme så da har han neppe den vanlige. jeg har begge deler liggende hjemme :)

ChrML
10/03/10, 19:07
spørs hvilken ventil man bruker. han får jo ikke varme så da har han neppe den vanlige. jeg har begge deler liggende hjemme :)
Ok, så det er to typer, ja. Jeg har bare sett den typen som stenger når den får vakum :p, har 4-5 sånne liggende et sted :D.

TeamBørnOut
10/03/10, 19:11
Da ville de ikke fungert med noen typer motorvarmere etc vettu :)

A.Finstad
11/03/10, 02:33
hvis det ikke er bil med AC eller noe sånt da? kamerat har en 940 med AC og der er det vakumstyrt kran på varmeaparetet

kristian87-740tic
12/03/10, 20:44
blei ikke akkurat så mye klokere, men.
er sikker på at klokken er stengt nå, for blir ikke varmt i bilen når motor er varm.
når jeg hadde kjørt den varm sist gang, så trykket jeg inn staget på klokka og holdt den inne i noen minutter. da blei det god-vær i bilen hehe.
er en liten slangestuss som kommer ut av den ca. 3cm lang og 90 graders bøy. presser inn staget på klokka og holder slangen tett, så holder staget seg inne.
hvorfor skall det i det hele tatt være noe klokke der?

A.Finstad
14/03/10, 00:21
du kan koble den ut hvis du vil sånn at vannet har fri flyt hele tia eller så kan du stripse den i åpen posisjon og klippe den igjen til sommeren sånn at du kan ha det kaldt inni der :p