PDA

Vis full versjon : Hvor legge signalkabel 940?



Devil3344
02/08/11, 22:46
Hvor lønner det seg og legge signalkabel til forsterker i 940?

Har prøvd langs med midkonsolen (vs), bare stappa den oppunder, men da fikk jeg "dynamolyd", så flytta den mot venstre og under dørlistene, men fortsatt har jeg "dynamolyden"..

Kan det være fordi den ligger for nærme sikkringsboksen?

Motstand
03/08/11, 01:52
Hva slags signalkabel har du?. Høres ut som du har en med dårlig skjerming.

boman
03/08/11, 05:27
Som Motstand sier så høres det ut som en dårlig kabel du har.. Jeg har lagt min i midten og under midtkonsollen, og har null problemer.Strømmen har jeg da lagt bak dekslene til venstre for førersetet.

Christian
03/08/11, 08:25
Dårlig jording på spiller eller forsterker? Har hatt mye dårlige kabler oppigjennom, men aldri erfart "dynamostøy" med riktig jording.

Devil3344
03/08/11, 09:24
Kan være dårlig jording..men det som er rart, er at jeg har bare støy på høytalerene, bassen som kjører fra samma kabel, og forssterker er helt støyfri:S

boman
03/08/11, 10:31
Da syns jeg det ihvertfall høres ut som dårlig jording på forsterkeren til høyttalerene.
Edit: Hø? Bass og høyttalere på samme forsterker?

Devil3344
03/08/11, 14:56
ja? 4 kanals forsterker;)

Espen Hveding Nordgård
07/08/11, 19:45
Kan være dårlig jording..men det som er rart, er at jeg har bare støy på høytalerene, bassen som kjører fra samma kabel, og forssterker er helt støyfri:S

Det er ikke rart. Støyen har jo en frekvens, og delefiltrene i forsterkeren filtrerer jo ut alt over 200hz til bassen, derfor får ikke bassen noe støy, men resten av høyttalera som skal spille i samme frekvensområde som støyen.

Mine 3 signalkabler ligger fra spilleren, ned rett vedsidenav sikringsboksen og bakover i midtkonsollen, i gropa i støydempinga rundt håndbrekkabelen og under baksetene, og kommer tilsyne i reservehjulsgropa :)
0 støy, men har gode jordinger på begge forsterkera og spillern.