PDA

Vis full versjon : Hvordan få helt reine ruter?



kjellt
02/08/11, 10:33
Har ganske skittene ruter, men når jeg bruker sånn produkter til vindu så blir jeg ikke fornøyd.
Legger igjen et fett lag og er et helvette når sola skinner.
Samme med Ajax og diverse.

Hva er best å bruke? Og hva skal jeg tørke det av med? :)

R-israelsen
02/08/11, 10:51
Prøv litt tynner? vet ikke helt, men funker jo bra når man skal sote gamle biler

Vulva
02/08/11, 11:38
Glassrens av type skum på boks, tørk deretter nøye av med aviser.

volvoRsport
02/08/11, 15:05
Legger igjen et fett lag og er et helvette når sola skinner.

Da vasker du nok ikke godt nok, er mest sannsynlig møkka på ruta som har blitt dratt rundt. Jeg kan evnt. vise deg hvordan du skal gjøre det en dag.

kjellt
02/08/11, 15:46
Da vasker du nok ikke godt nok, er mest sannsynlig møkka på ruta som har blitt dratt rundt. Jeg kan evnt. vise deg hvordan du skal gjøre det en dag.

Gjør det asap a! :)
Bruke noe spesiellt produkt?

TurboR
02/08/11, 18:25
Det beste å bruke sammen med vanlig rute rens er å kjøpe "Trollull" som er likt stålull men riper ikke. Da dette er veldig fint.
Har brukt dette siden tidlig på 80 tallet ,da jeg jobbet som bil klargjører. Veldig fint mot sigarett røyk osv som sitter veldig godt på glasset.
Fåes kjøpt hos de fleste maligs butikker.
Lykke til :0)

Espen-K
02/08/11, 19:34
denne: trollull glasscleaner (http://www.trollull.com/en/content_productrange_glasscleaner.htm)

TurboR
02/08/11, 21:43
denne: trollull glasscleaner (http://www.trollull.com/en/content_productrange_glasscleaner.htm)

Er sikkert bra den. En ny type men jeg kjøper de pakkene på 200 gr ettersom det blir brukt endel av det i løpet av et år :0)

Autobua
04/08/11, 09:28
Det jeg bruker når jeg vasker vindu er product som er laget for bilglass.
Bruker microfiber beregneg for bil/bilglass ved vasking, her er det viktig å bruke flere rene kluter, to kluter er som regel for lite om rutene er skittete.

Å gå over rutene med Clay etter vask er også lurt for da får du vekk urenheter du ikke får tatt med glassrens eller andre vaskemidler.
Vask av rutene etter claying må påregnes.

jacobsen
04/08/11, 18:39
Meguiars glass cleaner er veldig bra syns jeg! spray på, tørk av!

Øyvind G
04/08/11, 19:06
prøv med en Nanosvamp. (http://www.nanowebshop.no/nanosvampen-c-103.html?bgsid=abudk8gvd1er3bhmqafaubpl23) denne brukes kun med vann.

142senja
04/08/11, 21:42
bruker kent sin glass cleaner. er skum på boks, tørker det av med "lo" fri papir
funker hest

Loggy
04/08/11, 21:47
Brukte noe jif greier og klut(er) til og noen kluter gil og tørke av.
Alle tiders :)

A.Finstad
04/08/11, 22:01
vær forsiktig med papir for ruta på hiacen vår blei DRIT ripete etter foreldra mine vaska ruta med papir(ruta VAR ny) å det hjalp ikke med en vidunder klut muttern hadde som hu bruker på vindua inne :p ser helt jævelig ut både i huset å bilen :p

apex_s2k
04/08/11, 22:02
Kjøpte meg denne:
http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=43_52&products_id=79

Synes den fungerer bra. Som nevnt tidligere her, så er clay bra å bruke på glass. Da med en egnet lube.
For deretter å vaske med glassvasken.

Audun
04/08/11, 22:03
Om du driter i bilen invendig, så tenker jeg høytrykk gjør susen:D

Ola Moen
04/08/11, 22:05
lærte et triks av en bilklargjører, han brukte eddik og avispapir. det funker godt, men lukter drit der og da:p blir ikke skjolder eller noe igjen.

volvoRsport
04/08/11, 22:24
vær forsiktig med papir for ruta på hiacen vår blei DRIT ripete etter foreldra mine vaska ruta med papir(ruta VAR ny) å det hjalp ikke med en vidunder klut muttern hadde som hu bruker på vindua inne :p ser helt jævelig ut både i huset å bilen :p

Hvis du klarer å ripe ei glassruta med papir, da har du gjort noe alvorlig feil, for det skal ikke være mulig.

A.Finstad
04/08/11, 22:28
litt grovt verksted papir som jeg kaller det så går det FINT ;) bare kom en tur så skal du få prøve ;)

bruningen
05/08/11, 19:34
enkelt og greit.spyleveske

boman
07/08/11, 17:35
Jeg sliter med det samma. Jeg bruker AutoGlym fast glass og en vindus-microfiber klut..

mrstfu
07/08/11, 22:03
sprayflaske med 4 dråper zalo, vask godt og tørk med microfiberklut. funka som juling på siderutene, hvertfall.

Volvo 1983
08/08/11, 00:11
Om du driter i bilen invendig, så tenker jeg høytrykk gjør susen:D

Har prøvd det, det funka dårlig :P

Har et ENKELT tips, som fungerer kanon, ett ord:

!!!SHELL RUTERENS!!!

Har prøvd mye rart, kjører vogntog til daglig å det blir mye røyk og kaffe, den tar alt som er på frontruten og på speilene...

Mvh

Robert H.
08/08/11, 01:34
Lærte dette trikset til sjøs, og bruker det både på vindusrutene i båten og innvendig i bilen.
Eddikvann og polere over med gamle aviser etterpå funker gull!