PDA

Vis full versjon : Turbotrykk måler ! hjelp



Steelseries850
01/08/11, 23:11
Har montert turbo trykk måler før !!!!! men ikke på en strøken familie bil v70 2010/11 model ! det er ikke slange der :O hva skal jeg gjøre ! det er bare ledninger

volvo2før
01/08/11, 23:17
Du må jo koble måleren på innsuget for å kunne måle vakum/ladetrykk. koble deg på en nippel med slange mellom, anten med ett t-stykke, eller på en nippel som ikke er ibruk.

Steelseries850
02/08/11, 17:20
Jeg har tenkt på dette here :) skal kjøpte en siliconslangen ! så bruke grov gjenger på denne ! men jeg er keen p å at dette skal holde ikke noe jalla mekk opplegg ! :P har tenkt på det ! jeg tørr ikke haha ! 2011 model :P er så keen på å ødlebilen til far ! :D

volvo2før
02/08/11, 19:22
Sitter ikke en blendeskrue på insuget du kan skru ut og erstatte med en nippel da? Da ødelegger du jo ingenting..?

Stig-Arne
02/08/11, 21:01
Kjøp deg en ELM 327 OBD 2 dongle Bluetooth, bruk en Android eller Symbian telefon.
Vips, har du turbotrykksmåler.
Denne henter ut dataene som legges ut på CAN nettverket. Kan bla få kjøletemperatur, motor kraft og moment + masse annet snacks :)

http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&t=62297

Mr. Crepsley
02/08/11, 21:07
Og det store spørsmålet til trådstarter, er dette en bensiner?

Steelseries850
02/08/11, 21:29
Har sett på den ELM å koster jo faen meg litt å :P så fikk jeg en ganske bra trykk måler til den prisen :D

Jeg testa den nippelen på innsuget funka ikke det er den på toppen ? der suger den inn fra turboen så ut Intercoolern ! :P må nesten byge noe ut av en svart silicon slange !


Det er her D5 :D disel :O

Stig-Arne
02/08/11, 21:48
Har sett på den ELM å koster jo faen meg litt å :P så fikk jeg en ganske bra trykk måler til den prisen :D

Jeg testa den nippelen på innsuget funka ikke det er den på toppen ? der suger den inn fra turboen så ut Intercoolern ! :P må nesten byge noe ut av en svart silicon slange !


Det er her D5 :D disel :O

Koster 19 dollar på ebay ;)
Så ikke rare kostnaden..

Så slipper du ikke minst å måtte trekke ledninger, å masse styr...

Mr. Crepsley
02/08/11, 21:58
Vil tro det er manko med nippler på innsuget til en diesel, mtp det ikke er så mye vakum å hente..

Hadde gått for løsningen til han her over meg, er ikke noe behov for å ha konstant overvåkning av turbotrykk på en orginal diseselmotor uansett.

Steelseries850
03/08/11, 02:15
Koster 19 dollar på ebay ;)
Så ikke rare kostnaden..

Så slipper du ikke minst å måtte trekke ledninger, å masse styr...

leste 900 norske eller noe ! kanskje jeg så litt feil ! :P men liker måleren som jeg har brukt 500 spenn på bedre :)

Steelseries850
03/08/11, 02:17
Vil tro det er manko med nippler på innsuget til en diesel, mtp det ikke er så mye vakum å hente..

Hadde gått for løsningen til han her over meg, er ikke noe behov for å ha konstant overvåkning av turbotrykk på en orginal diseselmotor uansett.

Det er ganske vansklig å komme til innsuget :P vil ikke skru så mye :P men mener du at nippel ved insuget ! etter inntercoolern ! ? S bøy opp til innsuget

Mr. Crepsley
04/08/11, 16:50
Nei, jeg sier jeg vil tro at det ikke er så mange nippler på innsuget, da dette er en dieselmotor.

Steelseries850
05/08/11, 13:24
Sitter en 8mm på topen under D5 lokket :P der får jeg ikkke en dritt utslag ! kobla meg inn på en annen slange der fikk jeg vacum ! :P nede help ! :P

C.Erstad
05/08/11, 13:33
Sitter en 8mm på topen under D5 lokket :P der får jeg ikkke en dritt utslag ! kobla meg inn på en annen slange der fikk jeg vacum ! :P nede help ! :P

Er vel ingen plass på innsuget hvor man kan koble til dette.......

Steelseries850
05/08/11, 13:34
jo like under nippelen med 8mm under D5 lokket :P der er det silicon slange som jeg bruke til å feste en nippel på :D da må jeg ta opp alt ! :P O: