PDA

Vis full versjon : Cruskontroll funker ikke.



Helgeland
01/08/11, 05:51
Har en 96 mod. 940 med ettermontert C.K fra en delebil. Funka fint når det satt i delebilen, men får det ikke til og reagere en gang nå. Noen tips ? Alt av ledningsnett og alt har vært flyttet over fra delebilen.

boman
01/08/11, 18:52
Var det likt gir på delebilen som det du har? Om ikke må det monteres en bryter til eventuelt laske en kontakt.
Er bryterne ved pedalene korrekt montert? Alle vakuumslanger kobla opp riktig?

Du sier du har flytta over alt av ledningsnett. I 96 modell 940 ligger det klart til cruisekontroll, har du benytta deg av det som ligger der?

Helgeland
04/08/11, 12:48
Det var automat kasse på delebilen. Og den automat kassa sitter på bilen min nå. Med pedalsett og hele greia. HELE ledningsnettet fra delebilen, som var en 95 mod. ble flyttet over til min 96 mod.

Helgeland
04/08/11, 12:52
Jeg har nå fått en misstanke om at det kan være styreenheten til crus kontrollen som er gåen. Men vil ikke kjøpe en ny til 2000 kr og risikere at jeg tar feil. Derfor skulle jeg gjærne ha prøvd en annen styreenhet som funker før jeg går til det skritt og kjøpe ny. Noen som vet om en jeg kunne prøvd ? Jeg bor i Nittedal utenfor Oslo.

boman
04/08/11, 16:50
Har du kobla til kabelen bak på speedometeret? Har du lagt opp strøm til sikringsboksen?
Jeg ville uansett kontrollert at pedalbryteren er riktig justert og at alle vakuum koblingene er tette.

Helgeland
04/08/11, 18:04
Det skjer ingen ting når jeg trykker på bryteren. Null reaksjon. Ledningen er koblet til instrumentet. Og det er ledning frem til sikringsboksen. vakumpumpa funker også.

boman
04/08/11, 19:04
]Det skjer ingen ting når jeg trykker på bryteren.[/B] Null reaksjon. Ledningen er koblet til instrumentet. Og det er ledning frem til sikringsboksen. vakumpumpa funker også.

Sier det ikke klikk? Du kan ohm'e bryteren og se om den åpner når du trykker inn bremsen. Har du kobla vakuumslangen på bryteren? Hvordan har du testa at vakuumpumpa funker?

R.G
04/08/11, 23:22
brytere på pedal er ikke feiljustert da? brente meg på den engang.

kanskje den må vries litt ene veien. att den gir signal om att du bremser sjøl om du ikke gjøre det for da kutter den vaccum og strømmen

Helgeland
05/08/11, 15:33
Sier det ikke klikk? Du kan ohm'e bryteren og se om den åpner når du trykker inn bremsen. Har du kobla vakuumslangen på bryteren? Hvordan har du testa at vakuumpumpa funker?

Det er ingen reaksjon i systemet når alle komponentene er sammenkoblet.Jeg kjørte strøm rett fra batteriet til vakumpumpe kontakten. Vakumslangen er koblet på bryteren. Kan c.k kobles uten om styreenheten for og teste funksjonene ?

R.G
05/08/11, 19:31
fungerte detta når du tok ut av delebil burde det virke i din bil nå. er nok bare en bagatell.

koblett slanger riktig? fra pumpe til bælj, t-skjøt på denne så går inn på pedal?

bryter på bremsepedal justert rikitg?

virker speedometeret ditt?



ett lite tips: når du kjører og skal skru på cruice, så tar du ene benet ditt under bremsepedal og dra den langt oppover samtidig som du aktiverer cruice, slår cruice seg på da mens du holder bremsepedal høyt oppe, så er brytern feil justert. tror det kan være brytern din som gjør det, hvis ikke har du glemt å satt på noen kontakter, el feilkoblet div slanger.

satt slange på vacuumpumpe på rikitg nippel på pumpa? er to nipler der

Helgeland
07/08/11, 05:50
Jeg fikk en kompis av meg til og bytte ledningsnetet for meg. Det viser seg nå at han har slurva, for jordingsskruen for c.k under førerstolen var ikke skrudd til. Etter at jeg skrudde den til regna jeg med at problemet var løst, men der tok jeg feil. Like lite funksjon. Så jeg spekulerer på om kansje styreenheten til c.k har tatt kvelden pga. dårlig gjording. Er i alle fall rimelig sikker på at problemet ligger i elektroniken.