PDA

Vis full versjon : V70I - Tips for å skru av fordelerlokk



xc70_awd
31/07/11, 09:55
Hei,

Sist mekkekveld skulle jeg ta fordelerlokket.
Jeg merket kablene slik at de skulle komme på riktig,
samt fikk av de 2 øverste skruene.

Jeg gav opp å komme til den siste skruen under.

Hvordan bruker dere komme til her ?

Tar dere av hele luftfilterboks m.m eller kommer til under ?
Det er en hvit ledning som står i strekk under som jeg har noia å ødelegge.

Hva bør jeg bruke for å rense fordeler'n ?
Hva skal jeg se etter rundt slitasje som skal tilsi bytte ?

Tips/råd ønskes :)

gswede
31/07/11, 10:09
Ganske selvforklarende egentlig, ta av luftfilterboksen så kommer du lettere til.
Bruk elspray til å rense, om det er irr på "polene" så skrap det av pluss ett drag med smergelpapir over rotor.

Om disse tingene er nødvendig er det kanskje på tide med nytt lokk og rotor, begge deler bør være Bosch.

Leser om problemene dine i den andre tråden din og om ikke dette hjelper kan det jo også være lurt å tenke på nye pluggkabler, de trenger et bytte iblant de og.. kablene bør være type bugicord

Har du tid kan du spare en del på å handle her www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/19045/nm/Volvo_V70_Non_Turbo_Tune_Up_Kit_Cap_Rotor_Plugs_Wi res/category_id/327

I det utvidede settet til 195USD følger det med nye oringer til injectorene - pluss litt annet knask - ikke dumt

xc70_awd
02/08/11, 08:45
Ganske selvforklarende egentlig, ta av luftfilterboksen så kommer du lettere til.


Forsåvidt, men hva er best egent til å ta den siste skruen under da ?

- Skrujern(flatt), eller nøkkel/kopp ?



....

Om disse tingene er nødvendig er det kanskje på tide med nytt lokk og rotor, begge deler bør være Bosch.


Godt poeng, det er uansett på tide å bytte og du får utelukket det som mulig feilkilde.



Leser om problemene dine i den andre tråden din og om ikke dette hjelper kan det jo også være lurt å tenke på nye pluggkabler, de trenger et bytte iblant de og.. kablene bør være type bugicord


Godt tips, jeg hadde en kompis som bytte nesten alt for å løse noen utforinger og det løse seg 40000,- senere med nye pluggkabler så det ligger nok noe her.



Har du tid kan du spare en del på å handle her www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/19045/nm/Volvo_V70_Non_Turbo_Tune_Up_Kit_Cap_Rotor_Plugs_Wi res/category_id/327

I det utvidede settet til 195USD følger det med nye oringer til injectorene - pluss litt annet knask - ikke dumt

Knalltips, vi går for gullpakka så har vi litt å pusle med utover høsten :)

Bare synd jeg mister tilgang til verksted nå :/