Logg inn

Vis full versjon : Startvansker: Tar et sekund eller tre før den starter...

PekaillVolvo
30/07/11, 16:22
Min 245 93-modell med B230FD har den senere tid blitt "vanskeligere og vanskeligere" å starte... Nå kan det hende at den starter når den skal, altså når nøkkelen vris rundt og derav starter... Men i neste øyeblikk - dvs neste gang den skal startes - kan det ta fort et sekund eller mer fra nøkkelen er vridd rundt, dashbordlysene lyser, før det skjer noe og bilen starter...

Noen som har anelse hva som skjer her? Hva er det som er galt? Regner med det er noe i tenningssystemet, siden det "varierer" litt når den starter, men hvor...?

Vegardb92
31/07/11, 13:08
Du kan begynne med å skifte tenningsdeler, Pluggledninger, fordeler, roter og plugger :)

jacobsen
01/08/11, 04:55
Jeg har hørt snakk om at kaldstartdysa kan være synderen på en tungstartet motor. veit ikke om FD har kaldstartdyse, men bare så vi har det på bordet ;)

PekaillVolvo
01/08/11, 12:19
Like stort problem uansett om den er kald eller varm... tror jeg... Men jeg skal få sett over de over nevnte antydninger om sjekking... Noe av det ble sjekket for ikke lenge siden og var visstnok i orden i følge "verksmesteren min"... Og så får jeg følge med når den er vanskelig å starte... fram til det er i orden... :)