PDA

Vis full versjon : Selv laga fuel rail, lekker i sveisen på to av dysene!? hjelp? Med bilder!



gnilrE
30/07/11, 14:02
Jeg burde vell sveise, er to hull som er 0,2mm store som det spruter ut av. Det går ikke med kemisk metall eller noe på de hullene? man må jo være litt forsiktig med bensin men bare lurer ellers så tiger jeg :)

Martin.S
30/07/11, 14:59
Det er nok bare å finne frem sveisemsaka her gitt. Jeg prøvde kjemisk metall på et tankarmatur en gang. Knadde sammen riktig mengde, smørte på og lot det herde.
Resultatet etter 3 min bruk var at det løste seg opp.

gnilrE
30/07/11, 17:35
ah, ja får sende det til noen med TIG. Eller gå i anskaffelse av et apparat selv, men da veit jeg hvertfall hva som må til :) takker!

tennpluggen
31/07/11, 10:52
når det er så små hull pleier jeg å sølv lodde de:)

gnilrE
31/07/11, 10:57
når det er så små hull pleier jeg å sølv lodde de:)

Så vist jeg sølv lodder vil det bli tett? det vil ikke "gå" opp igjen? :)

kermitt
31/07/11, 11:02
MÅ ikke ha TIG for å sveise de hullene. Går helt fint med MIG og. Sølvlodd kan funke det og.

gnilrE
31/07/11, 11:04
Har hatt dårlig erfaring med MIG på alu. da med vanlig tråd til stål, hvordan ville du gjort det da? Hadde vert veeeeldig fint om det fantes en annen måte en og måtte gå og kjøpe noe så jeg kan få starta :)

gnilrE
31/07/11, 11:51
Noen med peil på sølvlodd a? vil Sølvlodd 40 % Ag med Flussmiddel funke bra? fra tess

Martin.S
31/07/11, 17:25
Noen med peil på sølvlodd a? vil Sølvlodd 40 % Ag med Flussmiddel funke bra? fra tess

Jeg hadde TIG sveisa det. Da er det ikke noe spørsmål om det funker eller ikke.
Dessuten er jeg usikker på om det blir noe greier på å sølvlodde alu.
Dra innom et sveiseverksted i morgen om du ikke føler deg stø på det selv. Tar de 3 min.

gnilrE
31/07/11, 17:29
Jeg hadde TIG sveisa det. Da er det ikke noe spørsmål om det funker eller ikke.
Dessuten er jeg usikker på om det blir noe greier på å sølvlodde alu.
Dra innom et sveiseverksted i morgen om du ikke føler deg stø på det selv. Tar de 3 min.

Aha, hadde jeg hatt et sveise verksted eller noen rundt meg som hadde TIG hadde alt vert så mye lettere :), men ok da slår jeg fra meg sølv lodd, er litt kjedelig vist det "ryker" igjen for spruten står rett mot turbo så da er det stoore muligheter for brann, og det vil jeg ikke ha noe av!

Martin.S
31/07/11, 17:31
Aha, hadde jeg hatt et sveise verksted eller noen rundt meg som hadde TIG hadde alt vert så mye lettere :), men ok da slår jeg fra meg sølv lodd, er litt kjedelig vist det "ryker" igjen for spruten står rett mot turbo så da er det stoore muligheter for brann, og det vil jeg ikke ha noe av!

Nei, ta ingen sjanser på det.

Kim74OTic
31/07/11, 17:58
bilde? :)

gnilrE
31/07/11, 21:59
http://i1201.photobucket.com/albums/bb359/gnilrE/IMG_2601-1.jpg Her lekker det, ved den første fra v. kommer det to fine dusj ser ikke hullet egentlig, og den andre fra v. bobler det bare rundt!

http://i1201.photobucket.com/albums/bb359/gnilrE/IMG_2607.jpg

kermitt
31/07/11, 22:29
Hadde du bodd nærmere skulle jeg ordna det der på 2 min. Ser ut som at det bare er å pusse det der reint og få på det litt varme og tilsats så det binder bedre. Bor ikke du på østlandet? Der ligger jo byene tett i tett med verksteder av alle slag.

gnilrE
01/08/11, 15:13
Ja, er liksom bare hvor skal jeg henvende meg?! veit liksom ikke om noen som sveiser alt, men får vell søke litt og prøve og finne litt :)

gnilrE
01/08/11, 16:01
Og pluss at jeg har 7-16 jobb vær dag så ikke så lett og bare dra ned til byn og gjøre det heller.. :(