PDA

Vis full versjon : Feilkode S60 02 Bensin.



toffers
30/07/11, 10:23
Heisann.

Har en Volvo S60. 2002 Modell 2,4S Bensin.

Bilen har stått en stund nå, og den ble startet å stoppet litt, kom da opp en feilkode på att den har redusert effekt, sperrer på 3500 omdreininger. Den går vell i en slags "Nødmodus" da. Er vell sensor på reimene som registrerer dårlig strøm å kobler over på "Nødmodusen".
Er og kode på att "Motorsystem Serv, Erfordras. Dette er pga, den andre feilkoden.
Har nå kjørt lenge med bilen, og startet helt fint, og virker greie. Eneste feikoden ligger enda inni systemet.

Kan dette slettes selv, eller må verksted med diagnose program gjøre dette??

Mvh.
toffers.

Tom K
30/07/11, 12:54
Bør nok på Volvo for å lese av og slette kodene ja, disse sletter seg ikke selv

toffers
30/07/11, 13:30
Okei, men vanlige verksteder som har slik diagnose system kan vell og gjøre dette ?

aarnes
30/07/11, 19:13
nei, styr unna mekonomen osv. de har som regel IKKE volvo sitt utstyr, og det kan resulterer i mange feilkoder du sliter med å lese.

Jeg har sendt deg en PM forøvrig.

Vatnehol
02/08/11, 22:47
+1 på aarnes. hold deg unna universal avlesing utstyr, volvo bruker for mange egenutviklet feilkoder. kjøp gjerne bsr sin feilkode avleser. vel verdt kronene.
universalt utstyr som f.eks privat eide(independent) verksteder bruker vil ikke få opp rett kode, og sende deg på en gås jakt.

Sjakalen
03/08/11, 10:22
Et eksempel på hvor på trynet det er på vanlige verksteder har jeg vært borte i. De hadde gamlebilen en hel dag med Bosch diagnoseutstyr etter at den mistet turtall når bilen stod stille for så å normalisere seg. For å gjøre en lang historie kort fikk jeg en smørbrødliste over masse rart de mente det kunne være og en pris på flere tusen kroner for ikke noe.

Volvo tok diagnose (attpåtil gratis) på 2 minutter hvor de viste meg at gasspjeldet ikke virket som det skulle på skjermen sin.

toffers
06/08/11, 15:05
Har nå prøvd med ett feilsøkingsprogram på verksted.

Fant feilkodene: P0339 å P0336.

Sto åsså teksten, Ckp snsr "a" circuit intermitten T.

Noen som har peiling å vært borti dette før ?

aarnes
07/08/11, 21:12
Google det.
Som nevnt over av fler; feilkoder fra universelt utstyr er ikke lett å tyde.