PDA

Vis full versjon : El-Feil og bilen koker... har byttet vannpumpe og termostat uten hell, så nå er toppakning neste



Kim74OTic
30/07/11, 01:58
Temperaturen på bilen er helt fin i instrumentpanelet når jeg kjører. Men når jeg stopper bilen, og tar på tenningen igjen, så hopper nåla til topps (på det røde) hører også at det koker oppi der. Så når jeg starter bilen igjen så går nåla ned til midten igjen etter ca 10 sec. og når jeg stopper den, så går nåla til topps igjen. Når jeg kom hjem og stoppet bilen istad, så røyk nåla til topps med en gang, og denne gangen mens tenningen var av? Det skal vel ikke gå ann og se temperaturen med tenningen av?

Hvis noen har peiling på dette, så må dere bare si ifra :)

Termostaten?
Vannpumpa?

Forresten, bilen var helt fin sist jeg hadde den på prøveskilter i 2 dager, natt til 17. og 18. mai!

jan_m
30/07/11, 11:01
temp følern på insuget til spedde panalet? eller topp pakkning?

Kim74OTic
30/07/11, 17:11
ikke nok med at den koker, men nå klikker alt elektrisk også. tror det er på tide og bytte sikringsboks også!

Kim74OTic
31/07/11, 00:52
Bla. når jeg skal ta opp og ned vinduene, så må jeg lirke på relêet. Og riktig temperatur vises kun på "0" på lysbryteren. Hvis jeg tar på hakk 1 eller 2 så lyser "blinklystegnene" i instrumentpanelet og temperaturmåleren hopper til topps. Og hvis jeg da tar bryteren ned på null igjen så lyser fortsatt blinklystegnene, selv om bilen ikke sviver. Så da må jeg ta ut og inn sikring nummer 2 for at det skal slukke igjen..! noe feil med det elektriske her. Noen som har vært borti noe slikt før?

Kim74OTic
31/07/11, 15:58
ingen som har vært borti noe lignende?

Kim74OTic
03/08/11, 19:53
her var det liv...

The Bear
04/08/11, 13:52
Vil gjette på dårlig jording ein eller annan plass i systemet ditt! :)
Tips: Sjekk den jordkabelen som går fra toppen og i karosseriet.

gull pilen
04/08/11, 14:18
eller jordingspunktet framme med venstre framlykt

Kim74OTic
05/08/11, 06:37
det er jo verdt et forsøk. mye elektriske feil på en gang her:eek:

rart alt dette kan skje på en gang. + at bilen har begynt å koke uten videre :mad:

jan_m
07/08/11, 13:47
topp pakning ? har du sirklasjon i vannet?

Kim74OTic
09/08/11, 13:29
topp pakning ? har du sirklasjon i vannet?

når jeg klemmer på slangene, så stiger og synker vannet i "vanntanken" hvertfall :rolleyes:

Kim74OTic
31/08/11, 07:57
I går fikk jeg byttet vannpumpa og termostaten. Og bilen blir fortsatt varm. Så da lurer jeg på om toppakningen kan være gåen? Når jeg tømte ut kjølevannet, så var det farger i det (akkurat som bensin eller olje)

Noen som vet om dette kan stemme? :p

Kim74OTic
31/08/11, 09:50
Kan også nevne at jeg gjerne vil finne ut av de elektriske problemene. Har nå byttet sikringsboksen, og den eneste bedringen var at vinduene går opp og ned uten å rigle på releet. Den elektriske takluken virker heller ikke fant jeg ut. Det kommer en liten lyd fra taklukemotoren, også lyser blinklystegnene hver gang jeg trykker på knappen? :p

Sprø greier dette her.. sikkert noe jordingsfeil en plass. Noen som har noen tips hvor jeg skal lete? :)

Kim74OTic
02/09/11, 23:21
kunne gjerne trengt noen tips hvor jeg bør lete i det elektriske :)