PDA

Vis full versjon : Hvordan dele "turbogrillen"?



Borstad
09/03/10, 10:35
Hei, satte meg ned med en helt orginal grill til 740 med chrome kant og svarte riller, satt og dro å reiv for å få den i deler men dette fungerte ikke !

(grunnen var at jeg tenkte å sette chrom ramma på turbo grillen jeg har på bilen)

Uansett, har nå kommet på andre tanker om hvordan jeg vil ha fronten :) lakkert ramme rundt grillen i fargen koksgrå !

Men, er det like mye mikkmakk for å få av turbogrill rammen?
Har merket meg at den er litt "løsere" når jeg demonterer den, sikkert noe som er litt ødelagt, men hva er trikset for å få delt grillen? :o

Sitter nå på skolen og funderer , biologi er ikke min greie altså ! ;)

TurboHansen
09/03/10, 10:52
Sitter i sånne svarte klips som du pirker ut en sånn svart dings elno i midten av klipsa med en liten skrutrekker ;)

Borstad
09/03/10, 11:19
Sitter i sånne svarte klips som du pirker ut en sånn svart dings elno i midten av klipsa med en liten skrutrekker ;)


Hm, lett å ødelegge disse da? har prøvd ekstremt mye rart på orginal grillen, og der jikk disse "knoppene" i oppløsning da jeg satte ett flatjern intil og dro. men men, satser på at turbogrillen er litt mer behjelpelig :)

TeamBørnOut
09/03/10, 11:52
inn i oppvask maskina først så løsner de lett :)

Borstad
09/03/10, 12:11
inn i oppvask maskina først så løsner de lett :)

haha, seriøst? :P

mik4oj
09/03/10, 12:27
haha, seriøst? :P

Blir nok enklere siden plasten blir varmere da, kald plast har en tendens til å knekke veldig lett :p Så, ja.

TeamBørnOut
09/03/10, 12:59
Helt seriøst ja :)
Jeg bor heldigvis ikke så langt unna mor mi. for det børr ikke prøves å legge bildeler i oppvaskmaskinen til kjærringa...

Det jeg pleier å gjøre på små deler er å legge de i et bensinbad / diesel bad først. gnukke litt. så ta de med inn å skylle de rene. så i oppvaskmaskina! Husk å tømm sila / filtret etterpå (hvis det er mye dritt).

henrik940
09/03/10, 16:45
Veldig upopulært her i gården hvertfall :p

AndersTM
09/03/10, 16:59
Plastnaglane skal jo gå fint utav uten makt, viss du demonterar dei rett vei. Altså skubba pinnen ut av den, opp av haudet på liksom...
Eller var det ned?

Autotech
09/03/10, 18:05
Jeg dytta mine ned,gikk fint det.

AndersTM
09/03/10, 18:16
Ned var det ja :) Då skal det nok gå heilt fint uten vaskemaskin vil eg tru.. Blir fort verre viss en prøvar å skubbe dei opp!