PDA

Vis full versjon : Fra manuelt til elektrisk panel, mye arbeid?



volvo2før
28/07/11, 21:56
Noen som har gjort eller vet om det er mye arbeid å bygge om fra "vanlig" senter-panel på 240 og over til dette her? :
http://i932.photobucket.com/albums/ad161/Grand-Luxe-Edition/tyyfhvb.jpg
Altså med elektriske knapper og 4trinn på vifte..

mamolv
28/07/11, 22:01
det der er jo styringa for air-conditionen...blir vel ikke helt enkelt å koble opp tenker jeg.

volvo242
28/07/11, 22:01
Noen som har gjort eller vet om det er mye arbeid å bygge om fra "vanlig" senter-panel på 240 og over til dette her? :
http://forum.vccn.no/
Altså med elektriske knapper og 4trinn på vifte..


Det dær hører med Ac.. med vakumstyrte spjeld osv, så vil tru du må ha et komplet ac apperat å hive inn. med alle slanger og spjeld

larsverm
28/07/11, 23:01
240 ble jo ikke levert med alternative knappesett bare for syns skyld... ;)

volvo2før
29/07/11, 12:40
240 ble jo ikke levert med alternative knappesett bare for syns skyld... ;)


Hehe, nei skjønner jo det. Trodde kanskje det gikk ann å kople det til UTEN AC'n, bare for syns skyld som du sier :p

gaupe
29/07/11, 12:49
Det dær hører med Ac.. med vakumstyrte spjeld osv, så vil tru du må ha et komplet ac apperat å hive inn. med alle slanger og spjeld

Nei, egentleg ikkje. Dette er til det vakuumstyrte anlegget, som berre vart levert til AC. Men anlegget fungerar fint aleine.

Det er ingen elektriske knappar her, alt er vakuumstyrt.

gaupe
29/07/11, 12:51
Noen som har gjort eller vet om det er mye arbeid å bygge om fra "vanlig" senter-panel på 240 og over til dette her? :
http://forum.vccn.no/
Altså med elektriske knapper og 4trinn på vifte..

Er jo fire trinn på vanleg vifte også, 0,1,2,3, lik den som AC-bilane har.

volvo242
29/07/11, 13:40
Nei, egentleg ikkje. Dette er til det vakuumstyrte anlegget, som berre vart levert til AC. Men anlegget fungerar fint aleine.

Det er ingen elektriske knappar her, alt er vakuumstyrt.

Ja, omtrent det jeg sier..

mener ikke at ac pumpe osv må være med, men vil tro du må ha hele ac varmeapperatet som sitter inne i bilen da det er totalt ulikt vanlig apperat..

som jeg også skriver, pga at det er vakumstyrt

Terje1
30/07/11, 11:14
Er jo fire trinn på vanleg vifte også, 0,1,2,3, lik den som AC-bilane har.

240 uten ac har 4 avbildede trinn ja..0,1,2,3 altså 3 hastigheter

240 med ac har også 4 avbildede trinn..1,2,3,4..altså 4 hastigheter.

Terje1
30/07/11, 11:17
Ja, omtrent det jeg sier..

mener ikke at ac pumpe osv må være med, men vil tro du må ha hele ac varmeapperatet som sitter inne i bilen da det er totalt ulikt vanlig apperat..

som jeg også skriver, pga at det er vakumstyrt


Må nok ha hele varmeapperatet ja for at det skal fungere.

ellers blir det du mangler den siste hastigheten på vifta også.

Noen av disse vacumstyrte ventilene sitter på selve rørene..altså utenfor varmeapperetet..

Men sånn totalt sett må du nok bytte hele greia.

Om du ikke skal ha ac så kan du jo kappa eventuelle rør som skal stkke ut igjennom torpedoveggen..for å slippe å ha ekstra hull der.