PDA

Vis full versjon : 940 eksos 2.4tdi



bernt
28/07/11, 20:45
Hei noen som vet om bakre del av eksos på vag dieselen er lik andre 940er.
turbo for eks. Kunne tenke meg en litt fresjere bakpotte som er plugg and play.

s4nd3r
29/07/11, 02:02
eksos er aldri plugg an play...
biltema/møkonomen/bilxtra. osv. har freshe ende stusser... :)

R.G
29/07/11, 13:02
kjør med rakrør hele turen:) kast i mellom rør der potter sitter, eller lag nytt eksos hele turen.

blir ikke mye bråk med rakrør så lenge du kjører eksos ut på org plass. gir en fin 6er turbo lyd. er såpass stille dieselturbo att til og med biltilsynet reagerer ikke på rakrør.

s4nd3r
29/07/11, 14:37
3" vel og merke.. jo grovere eksos, jo stillere går den... :p på lave turtal..

bernt
29/07/11, 18:41
hehe. ja ante meg at det ikke var plugg and play. men men

Svirre
31/07/11, 23:01
Napp av det orginale og smekk på med biltema rør :) 1000lapp og 3-4t så har du laga deg eksos! Bra lyd, og mange som spør om åssen "potte" du har under bilen. De blir like lange i maska hver gang de legger seg under bilen og ser 1,8m rett 3" rør :D

R.G
31/07/11, 23:07
og ser trådstarter drev med dyseoppgradering her el noe, og nå eksos. virker som du skal ha opp effekta en del. det går med orginale dt\ysene å. men skal du gi den mye diesel, og mye ladetrykk må du ordne et mye friere eksos. hvis ikke blir topp banan og kammen ligger i mange biter. motrrykk i eksos knekker d24 motora.

Svirre
31/07/11, 23:11
og ser trådstarter drev med dyseoppgradering her el noe, og nå eksos. virker som du skal ha opp effekta en del. det går med orginale dt\ysene å. men skal du gi den mye diesel, og mye ladetrykk må du ordne et mye friere eksos. hvis ikke blir topp banan og kammen ligger i mange biter. motrrykk i eksos knekker d24 motora.

Jepp. Derfor jeg tok 3 toppakninger på min forrige med 1,2 bar ladetrykk :rolleyes: Var forøverig orginal eksos på den. Nå kjører jeg på 1,4 og ikke hatt noe problem med bananbøying av toppen. Der er det STRAKT!

R.G
31/07/11, 23:12
Jepp. Derfor jeg tok 3 toppakninger på min forrige med 1,2 bar ladetrykk :rolleyes: Var forøverig orginal eksos på den. Nå kjører jeg på 1,4 og ikke hatt noe problem med bananbøying av toppen. Der er det STRAKT!

jepp, eksosen må ut. org eksosen er tilogmed for dårlig til org motor.

2bar går også med topppakninga med 3 hakk;)

Svirre
31/07/11, 23:24
jepp, eksosen må ut. org eksosen er tilogmed for dårlig til org motor.

2bar går også med topppakninga med 3 hakk;)

Den er tjukkere ikke sant? 2 hulls pakninga er 1,5mm og 3-hulls saken var på 1,6mm mener jeg å huske :p Syns det var greit å smekke på 2 hullspakninga siden det var det det var levert med. Var usikker på om det kunne gå noe dårligere :p

R.G
03/08/11, 08:50
ja er tjukkere.

d24 har 1 hakk/hull
d24t har 2 hakk/hull
d24tic har 3 hakk/hull.

hvis ingen har byttet til feil tidligere engang

Svirre
03/08/11, 12:31
ja er tjukkere.

d24 har 1 hakk/hull
d24t har 2 hakk/hull
d24tic har 3 hakk/hull.

hvis ingen har byttet til feil tidligere engang

Var det som sto i VADIS i tillegg :p

Dieselsmoke
05/08/11, 14:25
ja er tjukkere.

d24 har 1 hakk/hull
d24t har 2 hakk/hull
d24tic har 3 hakk/hull.

hvis ingen har byttet til feil tidligere engang


Det er nok desverre feil. Det er hvis toppen er plana som avgjør tykkelsen. Jeg hadde 3 hakks på en D24TIC, og fikk problemer med komp. Så måtte ned ett hakk. Dette var visstnok fordi toppen var plana en gang. På Min D24 sitter det 2 hakks. Dette er også det samme som bcb sier forøvrig.

Svirre
05/08/11, 15:42
Det er nok desverre feil. Det er hvis toppen er plana som avgjør tykkelsen. Jeg hadde 3 hakks på en D24TIC, og fikk problemer med komp. Så måtte ned ett hakk. Dette var visstnok fordi toppen var plana en gang. På Min D24 sitter det 2 hakks. Dette er også det samme som bcb sier forøvrig.

Kan være godt mulig dette, men 1 hulls pakningen er 1,5mm tjukk, og 3 hulls pakningen er 1,6mm. Så hvis man planer toppen/høvler den så er det vel mest logisk å øke tjukkelsen?

R.G
05/08/11, 19:45
Det er nok desverre feil. Det er hvis toppen er plana som avgjør tykkelsen. Jeg hadde 3 hakks på en D24TIC, og fikk problemer med komp. Så måtte ned ett hakk. Dette var visstnok fordi toppen var plana en gang. På Min D24 sitter det 2 hakks. Dette er også det samme som bcb sier forøvrig.

nei må si det er du som tar feil.


stoler ikke på bcb ang detta med pakning. holder nok med vw, er en vw motor og di vet best.

vært på vag og hørt ang vw lt. samme motoren. og topppaknings tjukkelse går etter motor med/uten og årsmodeller.



og hvis din var planet, skulle vel du brukt 3hullspakning istedefor 2 hull i følge deg med planing?
og dessuten, med såpass komp som er i dissa diesel motora får man ikke problemer med komp på den måten att topppakning er feil. da skulle ikke en sugediesel gått da med 3hullspakning. noe den gjør,.


og anna ting ettersom det er 3 typer er pga åssen type topp man har. forskjellig topper til dissa.

all d24tic som har vært uskrudde som jeg har hadd og vært borti har 3hull/hakk pakning. d24t 2 hull

d24 sug 1 hull. disse endrer kompforholdet.

så en d24 suge har 23:1

d24t og tic 22,5 og 22:1.

største grunn til pakningene er pga kanaler i topp og kompforhold pga turbo, og turbo med cooler. pga er forskjellige turbotrykk, forskjellig momenter men hk ikke store forskjellen på.

også er det 3 typer topper.

r11 og r12.

r11 på sugediesel (denne bøyer seg og havarer kammer osv, (denne r11 toppen kan forekomme på noen d24t og dem er det 1 hullspakning på, bla di første d24t motorer) 1 hakk

r12 på d24t og d24tic. bedre kanaler, og kvalitet. pluss att noen r12 har hydrauliske ventilløftere. dem med hydrauliske løftere er fra midt på 90 tallet.


min 80 245 sitter det bytte motor i, d24 suge, 2 hullspakning og R12 topp, grunnet motor er fra 86

Bella6
06/08/11, 18:43
1hakk/hull= 1.4mm
2hakk/hull= 1.5mm
3hakk/hull= 1.6mm
Hadde toppen vert plana ville no eg brukt den tjukkaste pakningen iallefall! ikke den minste, iallefall visst det e turbo! Grunnen til att sugdiseln har tynn er pga høgare komp.

Dieselsmoke
07/08/11, 04:01
Kan være godt mulig dette, men 1 hulls pakningen er 1,5mm tjukk, og 3 hulls pakningen er 1,6mm. Så hvis man planer toppen/høvler den så er det vel mest logisk å øke tjukkelsen?

Nei, men pakningen min var for tykk siden den bare var plana en gang. (fikk jeg fortalt) Så måtte ned ett hakk til tynnere.


nei må si det er du som tar feil.


stoler ikke på bcb ang detta med pakning. holder nok med vw, er en vw motor og di vet best.

vært på vag og hørt ang vw lt. samme motoren. og topppaknings tjukkelse går etter motor med/uten og årsmodeller.



og hvis din var planet, skulle vel du brukt 3hullspakning istedefor 2 hull i følge deg med planing?
og dessuten, med såpass komp som er i dissa diesel motora får man ikke problemer med komp på den måten att topppakning er feil. da skulle ikke en sugediesel gått da med 3hullspakning. noe den gjør,.


og anna ting ettersom det er 3 typer er pga åssen type topp man har. forskjellig topper til dissa.

all d24tic som har vært uskrudde som jeg har hadd og vært borti har 3hull/hakk pakning. d24t 2 hull

d24 sug 1 hull. disse endrer kompforholdet.

så en d24 suge har 23:1

d24t og tic 22,5 og 22:1.

største grunn til pakningene er pga kanaler i topp og kompforhold pga turbo, og turbo med cooler. pga er forskjellige turbotrykk, forskjellig momenter men hk ikke store forskjellen på.

også er det 3 typer topper.

r11 og r12.

r11 på sugediesel (denne bøyer seg og havarer kammer osv, (denne r11 toppen kan forekomme på noen d24t og dem er det 1 hullspakning på, bla di første d24t motorer) 1 hakk

r12 på d24t og d24tic. bedre kanaler, og kvalitet. pluss att noen r12 har hydrauliske ventilløftere. dem med hydrauliske løftere er fra midt på 90 tallet.


min 80 245 sitter det bytte motor i, d24 suge, 2 hullspakning og R12 topp, grunnet motor er fra 86

Da må jeg unnskylde, siden du tydelig har mer peiling enn meg:o

Svirre
07/08/11, 04:45
Nei, men pakningen min var for tykk siden den bare var plana en gang. (fikk jeg fortalt) Så måtte ned ett hakk til tynnere.

Når du planer toppen, så minsker høyden på den. Da er det unormalt å gå ned på tjukkelsen på pakningen mener nå jeg.


BTW: Dette kan vi diskutere i en egen tråd! Blitt nok OFFTOPIC! :o

Dieselsmoke
07/08/11, 14:15
Når du planer toppen, så minsker høyden på den. Da er det unormalt å gå ned på tjukkelsen på pakningen mener nå jeg.


Må du ha det inn med teskje? Satt ett hakks orginalt. Plana toppen, og satt på 3 hakks, ble for tjukk, og måtte bruke 2 hakks. Skjønte du det nå? Gikk ikke ned på tykkelsen fra den opprinnelige pakningen i det hele tatt.

Svirre
07/08/11, 14:25
Må du ha det inn med teskje? Satt ett hakks orginalt. Plana toppen, og satt på 3 hakks, ble for tjukk, og måtte bruke 2 hakks. Skjønte du det nå? Gikk ikke ned på tykkelsen fra den opprinnelige pakningen i det hele tatt.

Da beklager jeg! Trudde du mente at du måtte gå ned på tjukkelsen ETTER at du hadde plana toppen en gang, og det fikk jeg ike til å stemme :p

Dieselsmoke
07/08/11, 14:35
Da beklager jeg! Trudde du mente at du måtte gå ned på tjukkelsen ETTER at du hadde plana toppen en gang, og det fikk jeg ike til å stemme :p

hehe...ble litt lettere oppgitt her kjente jeg :p