PDA

Vis full versjon : feilmeldinger på 97 volvo v70 2.5t awd



v o l v o power
28/07/11, 18:36
hei, kobla på data i dag for å se om jeg hadde noe feilmeldinger på bilen, og da fikk jeg opp 3 stykker, slette de og kjørte en tur og da var alle tilbake igjen. dette kom opp:

p0102 mass or volume air flow circuit low input

p0136 02 sensor circuit

p0243 turbo/super charger wastegate solenoid "A"


noen som kan si mere om hva det betyr?:)
og hva som evt må gjøres?

v o l v o power
30/07/11, 02:01
ingen som har noen formening?

Balder
30/07/11, 11:23
Hvad bruker du at udlæser fejl med?

v o l v o power
30/07/11, 23:17
brukte denne:


http://www.dealextreme.com/p/elm327-bluetooth-obd-ii-wireless-transceiver-dongle-16921

Balder
31/07/11, 00:42
kan ikke se nogen mening i de fejl... ikke sikker at det passer. Vi er enig om at du kører en bil med m4.4 og lavtrykksturbo , ikke?
Volvos fejlkoder kan ikke rigtig samlignes med OBD2 , de har en egen protokoll.
Du skriver "kobla på data i dag for å se om jeg hadde noe feilmeldinger på bilen" , betyder det at kontrollampen til motorstyringen ikke var tent? Hvert af disse fejl skulle aktivere motorlkontrollen.Så jeg tror det er en fejl tolkning af kodene.

v o l v o power
31/07/11, 12:20
den orasnsje motorlampa har lyst helt siden jeg kjøpte bilen, slette de feilkodene jeg fikk, og kjørte en tur, og da begynte lampa og lys igjen med en gang, sjekke feilmeldingene en gang til , og det var de tre tilbake igjen.

gswede
31/07/11, 13:41
Kan det tenkes at tcv er frakoblet/by-passed, sjekk koblingen + slangene.

Finnes de som by-passer denne men uansett så må loblingen stå i, om ikke så får du feilkode.

v o l v o power
01/08/11, 01:02
den var blokkert når jeg kjøpte bilen, men har koblet den på igjen, eneste er at jeg er litt usikker på hvor den ene slangen skal gå, den fra turboen å wastegaten er jo greit, men den siste står nå inn i slangen til luftfilteret. har problemer med seint turbotrykk, når jeg gir gass så går den til 0.5 å når jeg passerer 3500 omd så går den sakte opp til 0.9, har sett på en boost kontroller så jeg får kjappere turbotrykk, har å problemer med hvis jeg kjører på lavt turtall i høyt gir og gir gass, så får jeg noen tenningskutt av og til.
har nå bestilt ny tcv fra: http://www.ipdusa.com/products/4764/3e1010-ipd-heavy-duty-turbo-controller-valve-hd-tcv-for-1998-2009-p80-p2-models
så får håpe dette hjelper:)