PDA

Vis full versjon : Rask gange på blinklys



tomset20
28/07/11, 08:24
Hei!

Har hatt volvo'n min på Eu-kontroll, der fikk jeg mangel på blinklys, det var deffekt sa de, men ut i fra det jeg ser så virker blinklysa som de skal, det som hovedsaken er problemet er at på førersiden blinker det for raskt. Men merk; det blinker kun raskt når motoren går. Er tenningen på så blinker det normalt, har noen vært borti dette problemet? Jeg har ikke akkurat elektronikk som favoritt så det hadde vært herligt med noen tips om hva det kan være. Jeg har sjekket over sokkel på blinklyset, skiftet til nye pærer på så og si alt, gått over ledninger, men har det samme problemet.

Bil det gjelder er en 2.5 v10 850, 93 mod

Ha ellers en utrolig fin dag til dere alle! : )

[-]Volvo 850 2.5v10 93
[x]Honda Accord 2.0Ils 94 (Spiker)

Espen69
28/07/11, 09:39
Blinkfrekvensen for retningslysende skal være 90 ± 30 blink pr. minutt. Så da er det bare å telle i vei med stoppeklokka i gang.
Ulik blinkfrekvens på h/v side skyldes som regel motstandsforskjell i kretsen (wattforskjell på pærene). Og det at det blinker fortere når motoren går, kan skyldes at da er spenningen på el-anlegget fort 2 volt høyere. Blinklysreleet pleier ikke la seg påvirke av dette, men kanskje du skal prøve et nytt. Og bytt om alt fra h til v side for å se om problemet flytter seg over til den andre siden. Blink-blink ;)

tomset20
28/07/11, 10:56
Blinkfrekvensen for retningslysende skal være 90 ± 30 blink pr. minutt. Så da er det bare å telle i vei med stoppeklokka i gang.
Ulik blinkfrekvens på h/v side skyldes som regel motstandsforskjell i kretsen (wattforskjell på pærene). Og det at det blinker fortere når motoren går, kan skyldes at da er spenningen på el-anlegget fort 2 volt høyere. Blinklysreleet pleier ikke la seg påvirke av dette, men kanskje du skal prøve et nytt. Og bytt om alt fra h til v side for å se om problemet flytter seg over til den andre siden. Blink-blink ;)


Har også lyst å legge til det at, enkelte ganger når jeg kjører så kan det hende seg at den blinker normalt, men så når jeg da skal blinke neste gang igjen så vil den blinke raskt. Har også hendt seg det at lyset henger seg opp, og lampa i instrumentpanelet lyser, ikke blinker. Kan hende dette er bare tilfeldigheter at skjer, men litt greit og legge ut all info på borde mens jeg holderpå å fundere på problemet mens jeg er på jobb :)

mrstfu
28/07/11, 11:04
Sats på på bytte blinklysreleet, og skjekke at alle pærer er som de skal. Burde fikse biffen det:D

tomset20
28/07/11, 11:05
Tenkte jeg skulle prøve det, men er det slik at blinkrele er intigrert i nødblinken? :)

Morgis
28/07/11, 11:37
blinklysreleet er integrert i nødblinken. har et par liggende om du trenger.

at frekvensen kommer og går, virker for meg som en dårlig kontakt i ei pære. Slik at ei pære kommer og går under drift og derfor forårsaker blinkefrekvensen. Forsvinner ei pære, blinker de gjenværende blinklysene dobbelt så fort.

tomset20
28/07/11, 11:49
Har akkurat reservert en slik bryter på hjemkanten, men takk for tilbudet Morgis :) Får bare hive meg rundt etter jobb og gå skikkelig over kontaktene på nytt.

Kommer til og oppdatere denne tråden når jobben er gjort for og vidreformidle info! :)

lyngen
28/07/11, 13:21
ble slik til meg å, når jeg byttet ut sideblinklysene til led-lys. :P

tomset20
28/07/11, 13:26
Lurer på å bytte ut de orginale lyktene min til disse

http://www.bsbildeler.no/?pno=114226

er det og annbefale? Er de bra? Noe jeg trenger og være obs på? :)

tomset20
28/07/11, 18:13
Da her jeg byttet ut nødblinken, og det viste seg det at det var der feilen lå ja! :)

Takker for tipset!

Kjetil Krømcke
29/07/11, 00:46
Lurer på å bytte ut de orginale lyktene min til disse

http://www.bsbildeler.no/?pno=114226

er det og annbefale? Er de bra? Noe jeg trenger og være obs på? :)

Nå er ikke jeg noen tilhenger av disse styling lyktene, men jeg synes jo at originale lykter med USA blinklys er pent. Men så er det igjen dette med at smaken er som baken.

mrstfu
29/07/11, 01:29
Da her jeg byttet ut nødblinken, og det viste seg det at det var der feilen lå ja! :)

Takker for tipset!

releer har en fæl evne til å kuke på disse bilene. kjøp deg et bensinpumperelee mens du først er i gang:D

tomset20
29/07/11, 07:35
releer har en fæl evne til å kuke på disse bilene. kjøp deg et bensinpumperelee mens du først er i gang:D


Det er godt mulig det, har hatt bilen i snart 1 år nå, har ikke hatt så mye problemer med den, bare litt småjobber, men det er overlevbart for meg. Første steget er å få den Eu - gokjent som den skal bli på lørdag så får jeg ta ting som det kommer tenker jeg :)