PDA

Vis full versjon : start problem på min 850

Dannyboy91
27/07/11, 19:43
Heisann!

Var å kjørte en stund, så stoppet jeg bilen, dagen etterpå skulle jeg lufte bilen igjen. Men da ville den ikke starte. Virker som om den ikke får bensinen fram til innsprøytninga.

Har tatt av bensinslangene som går ned til dysene, og vridd om nøkkelen, men da kommer det ikke noe bensin ut av røret.

Noen som veit hva dette kan være? Har en mistanke på at det kan være bensinpumpa. Tok også av innsuget fra filteret og spraya litt startgass, da starta den.

Og evt hvor sitter bensinpumpa på 850 sedan? Må jeg ut med setene, eller hva må jeg gjøre? Og evt åssen får jeg ut denne pumpa.

Takk for svar :)

Martin.S
27/07/11, 19:47
Har du sjekket at det klikker i bensinpumpereleet når du vrir om nøkkelen?

Det er ofte synderen når bilen ikke får bensin. Start med å sjekk det.

Dannyboy91
27/07/11, 20:15
Har du sjekket at det klikker i bensinpumpereleet når du vrir om nøkkelen?

Det er ofte synderen når bilen ikke får bensin. Start med å sjekk det.

Jeg har sjekket det, og den klikker som normalt forran. Men hører ikke noe bak.

bullxo
30/07/11, 23:20
pumperele eller selve pumpa kanskje.... prøv å mål om du får strøm i kontakten på pumpa bak... om ikke strøm her vil jeg tro releet er synderen... har du strøm dit så er pumpa gåen.....

For å komme til pumpa så slipper du å ut med seter.. ligger 2 "lokk" under matta i bagasjerommet på høyre side(sett bakfra)... løsne det som er lengst bak... sitter med 4 eller 5 bolter, da kommer du til... for å få fram "kontakten", så må du løsne på plast dekselet på høyre side i bagasjen.... Om det er pumpa som er gåen, er det en forholdsvis enkel oppgave å skifte denne... Ligger en howto her på forumet....
Har nettop byttet, kjøpte min pumpe på Mekonomen.. ScanParts eller noe slikt... ca 1100kr.... en god del billigere enn Volvo, men synes den bråker en del.... fungerer forøvrig bra så langt :-P

Kjetil Krømcke
31/07/11, 13:21
Her er "how to": http://forum.vccn.no/showthread.php?t=8541