PDA

Vis full versjon : Forskjell på dører? 940stv vs. 740



Dalaræcing
27/07/11, 13:13
Som topic.
Er det noe forskjell på dørene ifra 940stv og 740stv? og hvordan er det med sedan?

Har satt på en 740 sedan dør nå på 940. snakk om passasjer dør bak. men merker att døra ikke ligger langt nok ut til bakskjermen. akk som den buer seg in fortere ifra sedan enn stv.
Er det noen der ute som har forska noe på dette?

Gjelder 945 classic 97mod

oddeee84
27/07/11, 13:41
Justert hengslene? Kan variere fra dør til dør :)

C.Erstad
27/07/11, 13:47
Monterte over 740turbo sedan dører på en 945STV!

Gikk uten problemer, tror du må bare justere dørlåsen kanskje :)

R.G
27/07/11, 13:48
samme dører.

du må justere hengslene. finnes org melloomleggsbrikker for detta for å justere døra så den trekker seg mot skjærmbue.

boman
27/07/11, 22:05
Ikke for å stjele tråden, men går det ann å justere (fører)døra så den lukker mer oppe (døra ligger 3-4mm lenger ut oppe på døra, enn nede så det slipper mye støy igjennom)?

eab
27/07/11, 22:51
"huleboermetoden" er jo rett å slett å bøye døra litt, dersom den ikke tetter helt i overkant. Legg imellom noe og ta i. Helst med vinduet åpent...

R.G
27/07/11, 22:59
Ikke for å stjele tråden, men går det ann å justere (fører)døra så den lukker mer oppe (døra ligger 3-4mm lenger ut oppe på døra, enn nede så det slipper mye støy igjennom)?

ja går an det. på hengselfeste på døra, så justeres opp og ned, inn og ut (inn mot kupe og ut i gata:p).

der hengsel er festet i karosseri, justeres opp og ned, og med og mot kjøreretning.

begge justeringer sagt etter når ei dør er stengt igjen

boman
28/07/11, 05:36
"huleboermetoden" er jo rett å slett å bøye døra litt, dersom den ikke tetter helt i overkant. Legg imellom noe og ta i. Helst med vinduet åpent...
Litt dum metode, iom at vinduet går fint opp og ned (i mine øyne, døra v/vinduet er rett) :p


ja går an det. på hengselfeste på døra, så justeres opp og ned, inn og ut (inn mot kupe og ut i gata:p).

der hengsel er festet i karosseri, justeres opp og ned, og med og mot kjøreretning.

begge justeringer sagt etter når ei dør er stengt igjen

Herlig! Da må jeg prøve, er utrolig irriterende å høre på alt støyet som slipper inn der! :)
Hva mente du med den siste setningen R.G?

R.G
28/07/11, 09:11
Litt dum metode, iom at vinduet går fint opp og ned (i mine øyne, døra v/vinduet er rett) :p



Herlig! Da må jeg prøve, er utrolig irriterende å høre på alt støyet som slipper inn der! :)
Hva mente du med den siste setningen R.G?

med siste setninga: att di justeringer jeg skrev, er da mens døra er stengt igjen mente jeg. i den retninga justeringer skjer da. pga blir litt annerledes når dør er åpen. liksom. el ikke så viktig:p da begge justeringer: på feste i karosseri og feste i døra