PDA

Vis full versjon : Ettermontere SUB i V70II/xc70II



Eirik R
27/07/11, 12:05
Hei
Har sett at det er gjort tidligere, ettermontering av sub i V70II. Mener å huske at Texascom gjorde det i en hvit V70II.

Er det noen her som vet hvordan man bør gå fra, for å få signal til subben? Strøm regner jeg med man hanter direkte fra batteri.

Mangler litt dyp bass og har forstått det slik at det ikke er mulig å ettermontere den originale subben.

kjetilh
27/07/11, 23:15
Tror det ligger ferdig kabel med plugg bak i bilen, men sub´en er jo veldig dyr + at bilen må inn på verksted for å oppdatere softwaren i spilleren. Er ikke helt sikker på dette, så rett meg hvis jeg tar feil :)

Mr. RAH
28/07/11, 09:00
Fant dette angående montering av sub, da eg lurte litt på det same så jeg søkte litt på nettet, ser ikke ut som om det er den letteste saken og få til, viss det stemmer dette som blir skrevet da. Men skulle kablene ligge der så er vel saken en annen, har faktisk ikke sjekket i bilen min enda, men tviler på det siden det virker som man må ha dette fra fabrikk...

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&t=58444

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&t=36782&start=0&st=0&sk=t&sd=a

ASK Racing
28/07/11, 22:19
mener ledningene ligger der, kan ende de ikke gjør detderson du har base stereo. men det er 100% sikkert at du må programere suben for at det skal virke.

Steelseries850
02/08/11, 18:11
Ledningen skal ligge klarte bak der ! bare å snokke litt :D

Stig-Arne
02/08/11, 21:23
Nytter ikke at ledningene ligger klart. Man får ikke programvare i ettermarkedet lengre til å ettermontere SUB.

Steelseries850
02/08/11, 21:32
=/ skulle ønske det var like enkelt som før :O :D

Stig-Arne
02/08/11, 21:46
Det dere mener med ettermontering av sub er at dere setter inn ei valgfri basskasse med ekstern forsterker? har lurt litt på dette selv, angående signal (rød,hvit) i en 2005 mod v70

Nei det som det var snakk om var orignial subben til Volvo.

For å kunne ettermontere 3. parts sub, må du hente signalet fra en av høyttalerene, da det ikke er utgang for ekstern sub på radioen / forsterkeren.

Steelseries850
03/08/11, 02:19
okej, Men uansett så tviler jeg på at min mor vil ha noe basskasse bak i bagasjen.. var bare litt fundering i og med at jeg antageligvis kommer til å ha en v70 i nærmeste fremtid

joda :P monter en real big sub baki :) da kan mor høre på DDE så skilt platta faller av :):eek:

Eirik R
03/08/11, 13:14
Det jeg etterspurte i utgangspunktet for tråden var å montere inn en 3. parts sub i bilen. I følge svenske forum sider er det ikke mulig å ettermontere den originale da det ikke finnes oppdatering av programvaren for å få dette til å virke.

Men er det altså bare å bruke høytaler signalet og bruke en omformer fra lydsignal til lavnivå?
Vil dette forstyrre lydkvaliteten på den høytaleren man henter signalet fra?
Finnes det noen gode ettermarkedsløsninger på dette? (Er ikke ute etter å finne en billig dårlig løsning, vil ha gooood lydkvalitet)

Steelseries850
03/08/11, 17:54
En dag kommer henne hjem med Skrillex på fulg guffe ! :)

Eirik R
03/08/11, 19:19
Hadde nå noen spørsmål om ettermontering av Sub, hva mora til de enkelte skal høre på kan vel tas i en anna trå.