PDA

Vis full versjon : Stromberg



kenhan9
26/07/11, 20:25
Noen her som har peil på hvordan jeg stiller inn en stromberg forgasser? Sitter på en B23A motor fra 81.

Nå tenker jeg på fin justering slik at det gir riktig med bensin og at det ikke renner igjennom?

Batland
29/07/11, 17:44
Noen her som har peil på hvordan jeg stiller inn en stromberg forgasser? Sitter på en B23A motor fra 81.

Nå tenker jeg på fin justering slik at det gir riktig med bensin og at det ikke renner igjennom?
Hvis vi ikke har tilgang til Co måler og slik så gjør vi det slik:
Når motoren startes etter at den har stått over natten så skal den selvsagt starte lett, men når du trykker inn choken etter kun ett par sek. gange, da skal motoren stoppe ganske raskt. Du skal ikke justere magrere enn at den akkurat stopper på kald motor uten choke.
Hvis den ikke stopper som beskrevet bruker den som oftest alt for mye bensin.
Husk at dyse og nål i Stømbergforgasserene er slitedeler og SKAL skiftes i ny og ne.

Daniel V
31/07/11, 11:34
§8 Topic/emne/tittel skal være tydelig og relatert til innleggets innhold slik at man slipper å lese tråden for å se hva den handler om. Titler som ”hjelp”, ”se her”, "B230F" skal ikke forekomme.
Tiltak ved brudd på denne regel er endring av tittel, evt. sletting av tråd uten forvarsel.