PDA

Vis full versjon : 760 varmeapparat; ledninger til overs



Refinement!
26/07/11, 19:44
Har byttet register varmeapparat i min 90 760. Ved montering har jeg en gul kontakt med to orange ledninger til overs. Disse kommer med flere andre ledninger fra førerside, over girkassetunell, hvor alle kontakter passer inn på varmapparatet foruten denne som er endel lengre enn de andre

Ser slik ut
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/2799.jpg

En av knappene på ECC-panelet blinker også konstant uansett innstilling, kan dette bety at noe er feil? Knapp merket med pil på bilde
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/2800.jpg

R.G
26/07/11, 20:46
den kontakta skal på en tempføler du har glemt å sette på. rundt ved gasspedal område mulig.

s4nd3r
26/07/11, 23:59
vil tro den har noe med ACen og gjør ja..

R.G
27/07/11, 12:06
har sett i min 760 nå. den kontakta du har der med bare to oransje ledninger skal sitte i mellom vacuumklokkene som du ser ved gasspedalen. (like ved der register sitter baki inni) i mellom di to øverste klokkene. der skal det sitte en svart tempføler. kan hende tempfølern din har detti ut hvis du har vært uforsiktig pga dem sitter dårlig festet. (det ser du hvis det er ett hull rett inn i varmeapp). denne følern måler tempen på lufta etter varmeapp register, før lufta går inn i fordelingssystemet. er ikke denne koblet til vil du få feil på systemet ditt:)

Christian
27/07/11, 12:19
Og at den lampa blinker indikerer at noe er feil.
Man kan også lese ut feilkoder der.

Refinement!
27/07/11, 19:37
Takker for svar. Ikke rart jeg ikke fant noen ledig plass den passet, har kun lett på passasjersida:rolleyes:

Hvordan leser jeg evt ut feilkoder?

Svirre
31/07/11, 23:06
den kontakta skal på en tempføler du har glemt å sette på. rundt ved gasspedal område mulig.

Til kontaktstykke detta da? Tempføleren sitter jo i taket i lysarmaturet?

R.G
31/07/11, 23:09
Til kontaktstykke detta da? Tempføleren sitter jo i taket i lysarmaturet?

sitter mange tempfølere på dissa for å få rett temp siden er ecc (automatisk klima):)
river du ut dashbordet og studerer varmeapp så sitter det vel 3 følere på varmeapp, og solsensor på høytalergalleri oppå dash og tempfølern taklampa.




edit: og siden di to oransje ledningene, så skal den kontakta oppe ved gasspedela område som nevnt tidligere. er kun følern der som har to oransje ledninger i samme kontakt og den lengde på ledninger.

Svirre
31/07/11, 23:12
sitter mange tempfølere på dissa for å få rett temp siden er ecc (automatisk klima):)
river du ut dashbordet og studerer varmeapp så sitter det vel 3 følere på varmeapp, og solsensor på høytalergalleri oppå dash og tempfølern taklampa.


Stemmer. Tenkte ikke noe over det :rolleyes: Har oppdaga flere ledninger når jeg var bakom der en tur.

Refinement!
03/08/11, 00:22
Har fått montert kontakten der den hørte til, men sliter fortsatt med blinkende lampe. Prøvde å koble av minuspolen på batteriet, uten at det hjalp. Er det mulig å lese ut feilkoder slik at jeg kan få et hint om hva som er galt?