PDA

Vis full versjon : Oppkobling av digital utetemp. 740



Motstand
26/07/11, 16:17
Driver å kobler opp en original digital utetemp i min 740.

Bak utetempen har jeg en svart (-), en rød (+), en gul og to grønne (til føler).

Noen som veit hvor den gule skal?

Og med det samme vi er inne på det, hvor sitter føleren originalt?

Espen Hveding Nordgård
27/07/11, 20:56
På min utetemp måtte jeg ha spenning på både den gule og oransje (rød) for at den skulle virke...

Lurer og på hvor den føleren skal sitta orginalt :p

Motstand
07/08/11, 00:51
Ingen som har en utetemp som hadde giddi å sett under frontfangeren sin?:D

boman
07/08/11, 12:54
Jeg har en 240 digital måler liggende, å så vidt jeg kan skjønne så er de helt like (ikke på plasten, men elektronikken). Den gule var da koblet til lysbryteren, og hvis den får spenning så blir styrken på tallene redusert (dimming).
Føleren på 240 sitter ihvertfall plassert bak frontfangeren, foran venstre hjul på en brakett.

Ellers så stemmer det at de to grønne er føleren, rød(oransje?) er strøm (kun forsynt når tenning er på antagelig) og svart er jord.

Motstand
07/08/11, 13:33
Takk skal du ha!. Tenkte meg at den gule var til dimming ja. Da er det bare å koble:D

Espen Hveding Nordgård
07/08/11, 14:21
Kab bekrefte at 240 digital utetempmåler er lik som 740 elektronisk. Ledningnetta passer også overens.
Jeg måtte ha + på både gul og oransje for å få liv i min... hmm...

boman
07/08/11, 14:22
Kab bekrefte at 240 digital utetempmåler er lik som 740 elektronisk. Ledningnetta passer også overens.
Jeg måtte ha + på både gul og oransje for å få liv i min... hmm...

Det var rart. Jeg kobla strøm på oransje og den funka. Når jeg satte strøm på gul lyste tallene svakere. Den gule kabelen gikk også, som sagt, inn i lysbryteren, helt sikkert på en kabel som får spenning når lysbryteren står "på"(hakk 3, til høyre).

Espen Hveding Nordgård
07/08/11, 14:44
Ja, merkelig det der...
Men, den virker iallfall :p

boman
07/08/11, 14:48
Kan det være at du ikke fikk skikkelig kontakt på den oransje når du testa da? Syns du det lyser svakt i den?

Daruu
07/08/11, 14:51
Den gule er ikke evt til dimming da?

boman
07/08/11, 14:55
Jeg har en 240 digital måler liggende, å så vidt jeg kan skjønne så er de helt like (ikke på plasten, men elektronikken). Den gule var da koblet til lysbryteren, og hvis den får spenning så blir styrken på tallene redusert (dimming).
Føleren på 240 sitter ihvertfall plassert bak frontfangeren, foran venstre hjul på en brakett.

Ellers så stemmer det at de to grønne er føleren, rød(oransje?) er strøm (kun forsynt når tenning er på antagelig) og svart er jord.


Den gule er ikke evt til dimming da?
Jo, som jeg har skrevet tidligere ;)

Daruu
07/08/11, 15:04
åja, bare skumleste jeg :p

Espen Hveding Nordgård
07/08/11, 19:19
Syns den ikke lyser noe spesiellt svakt nei...

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1964.jpg

boman
07/08/11, 19:24
Er vanskelig å se på bildet om den lyser sterkt eller svakt.. :p men det skal være to styrker ihvertfall.