PDA

Vis full versjon : Setevarme V70N D5-03



Hansa
26/07/11, 14:12
Hei. Første post :) Har vært flittig leser av forumet som gjest - og funnet utrolig mye nyttig info/tips - men nå har jeg et spørsmål som jeg ikke klarer å finne ut av på egenhand.

Min V70N D5-03 (importert) har fått ettermontert setevarme hos volvoforhandler - og de fungerer 100% :cool: Det som irriterer er at ved å trykke 1 gang på setevarme knappen - lyser begge lysene - imens varmen er på "lav" instilling. Trykker jeg en gang til er det kun det nederste av de 2 som lyser - og elementet gir høyere effekt. Dette gjelder begge fremsetene. Burde ikke dette vært motsatt ? 1 trykk = 1 lys = "halv effekt" og 2 trykk = 2 lys = "full effekt" ? Eller er jeg helt ute å sykler ? :rolleyes:

Jeg har ikke konfrontert min forhandler om dette enda - da jeg har et lite håp om å kunne fikse dette selv.

aarnes
26/07/11, 14:15
Det er nok feil programmert på bilen.
et lys = halv effekt
to lys = full effekt

vet at det er mulig å endre gradene manuellt i paramtere med VIDA.

mister j
27/07/11, 13:49
Er nok riktig programert, da min som er orginal, alltid starter på II (full effekt,to lys)
Er vel heller en ombytting av kablene på elementene?

Hansa
27/07/11, 14:29
Er nok riktig programert, da min som er orginal, alltid starter på II (full effekt,to lys)
Er vel heller en ombytting av kablene på elementene?

Takk for svar begge 2.
Snakket med Volvoverksteded idag - og de hadde tidligst mulighet å se på dette siste halvdel av august - da de ikke anså dette som en "viktig" reparasjon/reklamasjon :D nå i disse ferietider. (forsåvidt enig da .. noen månedere til minusgradene kommer)

aarnes
28/07/11, 09:05
Men jeg lurer ¨på en ting;
Hvilken forhandler og hvor var det som ettermonterte dette? :)

mister j
28/07/11, 09:28
Men jeg lurer ¨på en ting;
Hvilken forhandler og hvor var det som ettermonterte dette? :)

Du ble plutselig veldig intresert nå :D
Kan det komme av egen interesse?

aarnes
28/07/11, 09:44
Du ble plutselig veldig intresert nå :D
Kan det komme av egen interesse?

Jeg har fått forespeilet at det bare er å legge inn software, men hagegnomene på svxc.se påstår hardbarket at det ikke er mulig å ettermontere. greit å ha litt "kjøtt på beinet" når jeg skal spille tilbake til bedreviterne der at det faktisk fungerer ;)

Hansa
28/07/11, 10:07
Jeg har fått forespeilet at det bare er å legge inn software, men hagegnomene på svxc.se påstår hardbarket at det ikke er mulig å ettermontere. greit å ha litt "kjøtt på beinet" når jeg skal spille tilbake til bedreviterne der at det faktisk fungerer ;)

Skal holde deg orientert :)

Men; det er korrekt at ved første trykk lyser begge lysene, og ved andre trykk kun det nederste ?

aarnes
28/07/11, 10:16
Skal holde deg orientert :)

Men; det er korrekt at ved første trykk lyser begge lysene, og ved andre trykk kun det nederste ?

Jepp!

men varmen skal som nevnt gå motsatt- altså lav på et lys og høy på to lys. enten har de koblet feil, eller så er det bare å endre det i VIDA.

Vatnehol
02/08/11, 22:50
etter hva jeg ser i vida, så er det korrekte
ett trykk= max varme, to lys.
to trykk = halv varme, ett lys.
samme jeg har hatt på mine

Hansa
16/08/11, 07:36
Da er dette fikset :D

En tur hos Volvoverksted - og 10min med VIDA. Temperaturparametre var programert feil på high/low innstilling.

Sjakalen
16/08/11, 12:53
Kan jeg spørre om hva dette koster? Har importstål selv og mangler dette.

aarnes
16/08/11, 12:57
Kan jeg spørre om hva dette koster? Har importstål selv og mangler dette.

Du må skaffe deg seter.
(Det kan jeg ordne deg for 2000SEK)
Så må du få inn knapper. 197kr koster de
og til slutt software. tror den koster 200kr + jobben

absolutt verdt pengene :)

Sjakalen
16/08/11, 13:45
Dette tror jeg blir veldig aktuelt om kort tid. Takk for både info og evt. bistand med å skaffe en gang.

Må bare først igjennom ildprøven med full sjekk av understell og spissing fredag før jeg gjør noe som helst annet :)

aarnes
17/08/11, 13:02
Dette tror jeg blir veldig aktuelt om kort tid. Takk for både info og evt. bistand med å skaffe en gang.

Må bare først igjennom ildprøven med full sjekk av understell og spissing fredag før jeg gjør noe som helst annet :)

Har flere biler på hånd med de setene du trenger med varmeelementer ;)

TommyG
17/08/11, 13:54
Har flere biler på hånd med de setene du trenger med varmeelementer ;)

Du tar ikke retur på delskinnseter uten varmetråder og da? :D

aarnes
17/08/11, 14:44
hahahah neppe. har boden full :p