PDA

Vis full versjon : [Løst]Går ikke fremover!



Kimsand520
26/07/11, 13:25
Hei, Volvo`n min stoppet akkurat...
Jeg hadde den i gir, så hører jeg en liten "sjjjj" lyd og den vil ikke gå framover i gir.

Cluthen har trykk.
Motoren går fint på tomgang og jeg kan sette den i gir med cluthen inne, når jeg tar ut cluthen i gir så hører du bare som om tannhjul skraper, går ikke framover.
Jeg kan gire fint UTEN å ha cluthen inne.

Hvor skal jeg begynne?

Volvo 850 GLT 96 mod 2,5L 170HK.

Espen69
26/07/11, 13:46
Ganske sikkert kan du begynne å ta ut girkassa! Høres ut som clutchlamellen har gått i "oppløsning"...

Kimsand520
27/07/11, 19:55
Ganske sikkert kan du begynne å ta ut girkassa! Høres ut som clutchlamellen har gått i "oppløsning"...

Takk takk :)
Var det andre har sagt også, girkassen er på vei ut :)

Kimsand520
29/07/11, 08:43
Hatt ut hele girkassa og hadde den hos volvo. Den så fin ut.
Fikk beskjed om å sjekke drivakselen og der var den knekt på høyre side :(
Jaja billigere enn ny kasse :D

Espen69
29/07/11, 21:02
Synd du ikke så det når du begynte å skru ut kassa.. Det hender jo det ryker et ledd - og det ser man jo ikke pga at mansjetten dekker det til. Men at akselen knekker...??

_tormod_
31/07/11, 17:15
Ganske så vanlig dette blitt at de ryker av i ytre drivleddet. Man kan se det om man setter bilen i gir, og får en til å se under på drivakslingene. Den vil da selvsagt gå rundt ut fra girkassa og inn dit den har røket av...

Kimsand520
20/08/11, 21:48
Ganske så vanlig dette blitt at de ryker av i ytre drivleddet. Man kan se det om man setter bilen i gir, og får en til å se under på drivakslingene. Den vil da selvsagt gå rundt ut fra girkassa og inn dit den har røket av...

Helt riktig, det siste leddet, altså det siste tannhjulet, tok av gummien som satt rundt der når den var ute og den skulle vel egentlig stå sånn "|" men stod sånn "\".
Ikke rart det ikke gikk framover...

Saken er LØST.

Daniel V
20/08/11, 21:50
Skulle akkurat til å nevne det med drivakselen :p